محور روسیه، ایران و چین ترس بزرگ آمریکا

با این اوصاف و درشرایطی که رسانه های غربی تنش های اخیر بین شرق و غرب ( روسیه و اوکراین) را به دلیل زیاده خواهی های ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه می دانند این رسانه نوشت که بیایید با یک حقیقت مهم این گزارش را شروع کنیم؛ آنچه امروز در اوکراین اتفاق می‌افتد نتیجه مستقیم سیاست خارجی دولت بایدن است که در چند جبهه و نه فقط در اروپا دست و پا می‌زند. در افغانستان، آسیا، خاورمیانه و حتی در امتداد مرز جنوبی آمریکا .

*از نظر فاکس نیوز کاخ سفید منفعل، علت اصلی جنگ اوکراین و روسیه است

فاکس نیوز همچنین نوشت که این روزها کاخ سفیدی را می بینیم که به جای فکر کردن به راه حل جامع تر برای تضعیف موقعیت آمریکا در سراسر جهان، سعی می کند صرفا در زمان وقوع به بحران ها واکنش نشان دهد. زمان آن فرا رسیده است که استراتژی آمریکا برای مقابله با تمامیت خواهان جدید قرن بیست و یکم مجدداً قاطعانه از سرگرفته شود. زیرا نتیجه جنگ در اوکراین هر چه که باشد، این آخرین دور حمله هماهنگ و تمامیت‌خواهانه به اوکراین و متحدانش در سراسر جهان است. فاکس نیوز ادعا کرد که جنگ اوکراین حمله‌ای است که توسط سه قدرت تمامیت طلب روسیه، چین و ایران که مصمم به سرنگونی رژیم آمریکا هستند، رهبری می‌شود.

در واقع، در جریان سفر الکسی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به چین در روز چهارشنبه هفته گذشته وانگ ونبین، سخنگوی پکن گفت: «همکاری چین و روسیه برای حرکت به سوی آنچه که لاوروف «نظم جهانی چندقطبی، عادلانه و دموکراتیک» می‌خواند، هیچ محدودیتی ندارد – یعنی یک نظمی بدون متحد. حال کشورهای غربی باید نگران این مسئله باشند.»

برخی این درگیری را با یک جنگ سرد جدید مقایسه کرده اند. این درحالی است که این رسانه اذعان کرده است که جنگ اوکراین امر بسیار جدی تر از یک جنگ سرد شده است، صرفاً به این دلیل که کاخ سفید فعلی منفعل و فلج است و قادر به رویارویی با آنچه همزمان در سه جبهه در حال وقوع است، نیست.

*غرب از محور جدید شرق، احساس خطر کرده است؟

فاکس نیوز همچنین مدعی شد شرایط فعلی در حالی است که کاخ سفید درتلاش است به یک توافق هسته ای با ایران برسد که قطعا به جنگ در خاورمیانه منجر می شود و در حالی که ما از یک طرف پوتین را یک جنایتکار جنگی می دانیم، همچنان با او در مورد توافق با ایران مذاکره می کنیم. درهمین اوضاع برخی دیگر از کارشناسان مسائل بین الملل دنیای غرب، این درگیری را با یک جنگ سرد جدید مقایسه کرده اند اما فاکس نیوز معتقد است که این امر بسیار جدی تر از یک جنگ سرد شده است، و علتش نیز ناتوانی آمریکا برای مقابله و رویارویی با آنچه همزمان در سه جبهه در حال وقوع است، تحلیل می شود

محور روسیه، ایران و چین ترس بزرگ آمریکا

در همین حال، چین به تشدید کنترل خود بر تایوان ادامه می‌دهد و در حالی که کاخ سفید از فراخوانی چین به دلیل کووید-19 خودداری می‌کند، وال استریت آزاد است تا طبق معمول با پکن تجارت کند. در مقابل، آمریکا باید سه گام بردارد تا از شکوفایی این محور جدید (روسیه، چین و ایران) در سه جبهه جلوگیری کند.

رسانه های غربی معتقدند اولین مورد تقویت و گسترش اتحادها در غرب است. فاکس نیوز نوشت این بدان معناست که ناتو را به شمال گسترش دهند تا سوئد و فنلاند را در آستانه شمالی پوتین قرار دهند و موقعیت نظامی خود را در دریای سیاه با متحدان ناتو بلغارستان، رومانی و ترکیه ایجاد کنند.