گرانی اجاره مسکن و درد بزرگ مردم/ بازار اجاره مسکن بدون متولی!

با گشت و گذاری در شهر و جست و جوی قیمت اجاره مسکن متوجه می شوید که هنوز یک هفته ای از سال جدید شروع نشده که اجاره بهای مسکن رشدی عجیب یافته است. مثلا در تهران و در منطقه 22 و یا همان چیتگر آپارتمان 130 متری حدودا 700 میلیون تومان رهن  و در منطقه اردستانی و شهرک های اطراف دریاچه به ودیعه 200 میلیون تومان و اجاره 7 میلیونی تبدیل شده است.

در مرکز شهر تهران و منطقه هفت تیر نیز اجاره آپارتمان 60 متری 100 میلیون ودیعه و 7 میلیون اجاره می باشد.

در مناطق دیگر تهران و حتی شهرهای دیگر کشور نیز شاهد گرانی عجیب اجاره مسکن هستیم. مردم توقع دارند دولت مردمی جدید بتواند در زمینه اجاره مسکن راهکاری مناسب ارائه دهد. اگر چه دولت اعلام کرده که ساخت مسکن را با قدرت در دستور کار دارد و طبق وعده ها سالی 1 میلیون واحد مسکونی تولید خواهد کرد اما بازار اجاره بها در دست برخی افراد سودجو و دلال قرار گرفته که دود آن به چشم مردم می رود.

ضرورت تعیین اجاره بهای مسکن از سوی دولت

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به اقدامات مسئولین پیرو جلوگیری از گرانی در بخش اجاره بها مسکن اظهار داشت: تعیین اجاره بهای مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مردم بوده و ما هم شاهد برخی است ناکارآمدی ها در این بخش هستیم.

وی بیان داشت: در این راستا ما جلساتی را با وزیر راه و شهرسازی برگزار  و در آن جلسه نگرانی‌های خودمان را مطرح کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه متولی خاصی در بحث اجاره مسکن در کشور وجود ندارد، تصریح کرد:  البته ما تاکید داریم که وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت باید به کمک همدیگر اقداماتی را در این بخش انجام دهند چرا که در حال حاضر هیچ نهاد و ارگانی نظارت عالیه ای بر این بخش ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تکمیل واحدها در راستای قانون جهش تولید مسکن زمان بر خواهد بود بیان داشت:  در واقع این جای سوال دارد که تا زمانی که قانون جهش تولید مسکن تکمیل شود زوج‌های جوان و بسیاری از مردم به چه نحوی میخواهند نیاز خود به مسکن را تامین کند.

حسین زهی تاکید کرد: به اعتقاد بنده می طلبد دولت ورود جدی به این بخش داشته باشد و مصوبه ای را در هیئت وزیران در راستای جلوگیری از گرانی اجاره بها مسکن در سال جدید بگذراند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مجلس هم به فراخور این موضوع باید به این بحث ورود کرده و مشکلات در این بخش را احصا کند.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن روز به روز رو به افزایش است تاکید کرد : به فراخور این موضوع ما شاهد گرانی اجاره بهای مسکن در کشور هستیم لذا این اجاره بها اصلاً با سال گذشته قابل قیاس نیست. بنده فکر می‌کنم ما رشد ۱۰۰ درصدی را در این بخش شاهد هستیم، بنابراین نیاز است دولتمردان به جد به این بخش ورود پیدا کرده تا بتوانیم جلوی گرانی اجاره‌بهای مسکن را بگیریم.

گرانی اجاره مسکن و درد بزرگ مردم/ بازار اجاره مسکن بدون متولی!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ما نیازمند تهیه و تدوین قانونی در این بخش هستیم چراکه در حال حاضر این بنگاه ها هستند که مبالغ مربوط به اجاره بهای مسکن را تعیین می کند لذا نیاز است تا قانونی در این بخش تصویب شود تا از ولنگاری های موجود در این بخش جلوگیری شود.