جریان وهابیت با دلارهای انگلیسی و سعودی، علیه شیعه و سنی نقشه می‌کشد

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی و با اشاره به عوامل پشت صحنه این قبیل اتفاقات، اظهار داشت:‌ جریان تکفیری در سراسر دنیا به دنبال مقابله با اصل اسلام است و در همین پازل، سنی وهابی و شیعه انگلیسی هر دو تیغه یک قیچی هستند که می‌خواهند ریشه اسلام را بزنند.

وی افزود: این شجره خبیثه توسط انگلیسی‌ها بنا نهاده شده و هدفش مبارزه با اصل اسلام است و امروز هم جریان وهابیت در جای جای کشورهای اسلامی با دلارهای انگلیسی و سعودی، علیه شیعه و سنی نقشه می‌کشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهادت این دو روحانی جهادگر نیز در راستای همان نقشه و در امتداد دشمنی‌های جریان تکفیری با اصل اسلام است که ریشه آن را می‌توان در نقشه‌های انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی جست‌وجو کرد.

حجت‌الاسلام نیک‌بین تأکید کرد:‌ این جنایات نه تنها باعث تضعیف اسلام و انقلاب اسلامی نمی‌شود بلکه باعث تقویت و استحکام و بنای با عظمت خواهد شد.

وی گفت:‌ قاتلانی هم که به طور مستقیم اقدام به چنین جنایاتی می‌کنند، سربازان  دستگاه‌های جاسوسی دشمن هستند و همانطور که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیش از این داعش و دیگر گروه‌های تکفیری را در عراق و سوریه راه‌ انداختند، حالا به دنبال تقویت این جریانات در شرق کشور ما هستند، اما همانطور که در عراق و سوریه با تدابیر شهید حاج‌ قاسم سلیمانی و رزمندگان نیروی قدس نقشه‌های آنها خنثی شد، بعد از این هم راه به جایی نخواهند برد.

* دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و دیپلماتیک در حد ضرورت، اجازه ورود اتباع خارجی را بدهند

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس، همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی و کنترل مرزهای کشور به ویژه در مناطق شرقی، تصریح کرد: ما مخالف ورود و خروج اتباع و مهاجرین از کشورهای همسایه نیستیم، اما قطعاً موافق این هم نیستیم که هر کسی با هر نوع افکار و عقایدی و بدون بررسی و مجوز وارد کشور شود.

جریان وهابیت با دلارهای انگلیسی و سعودی، علیه شیعه و سنی نقشه می‌کشد

نیک‌بین تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و دیپلماتیک باید با جدیت به این مسأله ورود کنند و تنها به افرادی که ورود آنها ضرورت دارد و دارای مجوز هستند، اجازه ورود بدهند تا زمینه‌های ناامنی فراهم نشود و نقشه‌های دشمن برای اختلاف‌افکنی میان دو ملت برادر ایران و افغانستان نیز راه به جایی نبرد.

.