مصوبات سفر استانی رئیس‌ جمهور اعتبار دولت است

نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌های یزد و لرستان، صبح امروز یکشنبه (۲۸ فروردین) به ریاست «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استانداران و مدیران اجرایی استان‌های مذکور و مسئولان ستاد وزارتخانه‌ها برگزار شد.

در این نشست استانداران یزد و لرستان گزارشی از آخرین روند پیشرفت پروژه‌های مصوب در سفر آیت‌الله رئیسی و کابینه او به این استان‌ها و همچنین موانع و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های مختلف ارائه کردند و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با قدردانی از سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه‌های مصوب، تصریح کرد: انجام تعهدات و تأمین منابع برخی پروژه‌ها حتی جلوتر از میزان پیشرفت کار است و باید با نظارت دقیق بر روند کار و هزینه‌ها، طرح‌ها در موعد مقرر به اتمام برسد تا مردم از آثار و برکات آنها بهره ببرند.

«مرتضوی» افزود: شاید در گذشته تخصیص اعتبار انجام می‌شد اما این اعتبارات تبدیل به نقدینگی نمی‌شد اما در این دولت تلاش شده اعتبارات نقد پرداخت شود تا مشکلی در تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها پیش نیاید و کار به موقع انجام شود.

وی در ادامه از کسانی که با تلاش خود برای تحقق وعده‌های دولت، دولت سیزدهم را دولت صادق الوعد معرفی می‌کنند، خاطر نشان کرد: مصوبات سفرهای استانی رئیس‌ جمهور، اعتبار دولت است و آبروی خدمت‌گزاران دولت مردمی در گرو اجرای دقیق و کامل مصوبات است.

معاون اجرایی رئیس جمهور که ریاست «ستاد سفر استانی رئیس جمهور» را بر عهده دارد، در گام نخست این ستاد و پس از آن استانداران را مسئول حُسن اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت دانست و بر لزوم همکاری بیشتر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها با استانداران در اجرای هر چه بهتر و سریع‌تر طرح‌های مصوب در استان‌ها تأکید کرد.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور، ۱۹ آذر ۱۴۰۰ به استان لرستان و ۲۶ آذر نیز به استان یزد سفر کرده بود. 

مصوبات سفر استانی رئیس‌ جمهور اعتبار دولت است

برگزاری نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌ها یکی از مأموریت‌های معاونت اجرایی ریاست جمهوری برای بررسی روند پیشرفت پروژه‌های استانی است که بعد از ارائه گزارش معاونت هماهنگی و پیگیری ستاد سفر استانی رئیس جمهور و بازدید میدانی معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح‌ها، به منظور بررسی مشکلات، موانع و نیازها و همچنین هماهنگی بیشتر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مصوبات و پروژه‌هاست. رسیدگی به نامه‌ها، درخواست‌ها و مشکلات مردمی نیز از طریق مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد که زیر نظر معاونت اجرایی فعالیت می‌کند.