راستینه: مجلس پیشگام شفافیت است

احمد راستینه درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت در مجلس ، گفت: ما به دنبال شفافیت آرا هستیم و مجلس همه تلاش خود را می‌کند تا طرح شفافیت هر چه زودتر تصویب شود.

 

وی با اشاره به اینکه چندی پیش طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس مطرح شد اما به دلیل دغدغه‌هایی که برخی از نمایندگان داشتند، نتوانست رأی لازم را کسب کند، متذکر شد: مجلس در طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی به دنبال آن است که مذاکرات و جلسات میان دستگاه‌های مختلف شفاف شود و مردم بیش از پیش در جریان نظرات، مذاکرات و مصوبات دولت، مجلس و دستگاه‌های مختلف قرار گیرند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ما مهم این است که مجلس در شفافیت پیشگام باشد و ما در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی هم اصرار خواهیم کرد که اولویت شفافیت با خود مجلس باشد.

راستینه اظهار داشت: در حال حاضر مجلس یکی از دستگاه‌های شفاف جمهوری اسلامی ایران است. اکثر نشست‌های مجلس به صورت علنی پخش می‌شود و خبرنگاران زیادی به صورت مرتب اخبار مجلس را رصد و مخابره می‌کنند. بیش از ۹۵ درصد از جلسات مجلس علنی است و صرفاً ۵ درصد از جلسات مجلس غیرعلنی است.

وی بیان کرد: لازم است آرای نمایندگان و تصمیماتی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود، شفاف شود. مجلس باید این گام را هم برای شفافیت بیشتر بردارد و شفافیت نهایی را هم عملیاتی کند. بیش از ۱۰۰ نماینده اخیراً اعلام کردند که آرای آنان جهت استحضار ملت علنی و اعلام شود و بنابراین مجلس مصر به شفافیت است.

راستینه: مجلس پیشگام شفافیت است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شود، به احتمال زیاد طرح شفافیت آرای نمایندگان هم در آن تجمیع می‌شود. امیدوارم طرح شفافیت که مجلس بر آن اصرار زیادی دارد، هرچه زودتر تبدیل به قانون شود.