بلاتکلیفی ارز ۴۲۰۰ تومانی/ سر و صدای ارز ترجیحی بر جو‌ روانی بازار تاثیر گذاشت

غلامرضا نوری قزلجه ، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص تکلیف نامشخص ارز ترجیحی  یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی بیان داشت: هفت ماه قبل دولت لایحه‌ای صرفا برای حذف ارز ترجیحی به مجلس آورد. مجلس آن زمان با این لایحه مخالفت کرد و دولت در لایحه بودجه نیز این موضوع را حذف کرد.

 

وی افزود :مجددا لایحه حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق به نوعی احیا شد و معادل ریالی برایش در نظر گرفتند که البته بعدا با پیشنهاد نمایندگان آن هم حذف شد و چیزی که دولت از قبل به دنبال آن بود محقق شد و مدیریت آن در اختیار دولت قرار گرفت.

 

نوری قزلجه ادامه داد: اما نکته قابل توجه این است؛ دولتی که قبلا اصرار به حذف ارز ترجیحی داشت همین که اختیار تام را گرفت از نظر اول خودش برگشت و هنوز این ارز حذف نشده است و برنامه مشخص جایگزین هم ندارند و ارائه نداده‌اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به دلیل همین بلاتکلیفی دولت مجبور شده است که همان راه قبلی را فعلا ادامه دهد زیرا سر و صدای حذف ارز ترجیحی و مصوبه هایی که اتفاق افتاده است، جو روانی بر بازار گذاشته و موجب افزایش قیمت ها شده است و از آن طرف هم در واقعیت اتفاق خاصی هنوز رخ نداده است.

بلاتکلیفی ارز ۴۲۰۰ تومانی/ سر و صدای ارز ترجیحی بر جو‌ روانی بازار تاثیر گذاشت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درانتها یادآورشد که هنوز به طور کامل مشخص نشده است دولت بعد از حذف ارز ترجیحی برای تولید کننده ها و مصرف کننده‌ها چه برنامه‌هایی در نظر گرفته است و دراین میان فقط مدام از حذف ارز دولتی صحبت شد که بسیار آثار بدی برای اقتصاد کشور داشته است و فقط برای کشور هزینه ایجاد شد.