سران قوا برای گرانی های کمرشکن تصمیم گیری کنند/ تاثیر منفی مالیات بر تولید در گرانی کالای اساسی

محمدصالح جوکار ، در گفت و گو با افکارنیوز،  با اشاره افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت:شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم و حتما باید بازار کالاهای اساسی کنترل و مدیریت شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: نباید عوارض و مالیات های مختلفی و سنگینی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود، چرا که این اقدامات منجر به گرانی کالاهای اساسی خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: البته باید به این نکته اشاره کرد که دولت به تنهایی مقصر اصلی گرانی‌ها نیست و باید همگی کمک کنیم تا جلوی گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی گرفته شود.

این نماینده مجلس اظهارکرد: با این حال گرانی‌ در بخش کالاهای اساسی بسیار کمرشکن شده است و باید مسئولان و وزرای مربوطه در این باره پاسخگو باشند.

جوکار ادامه داد: برای مثال، قیمت خودرو مدام رو به افزایش است و قیمت کالاهای اساسی هم سرسام‌آور شده است که باید جلوی این مسیر که معیشت مردم را به خطر می اندازد گرفته شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه متاسفانه نظارت کافی بر بازار وجود ندارد، تصریح کرد: لازم است جلسه مشترکی بین مجلس و دولت برای رفع گرانی‌ها برگزار شود تا نقشه راه مناسبی برای این مسیله مدنظر قرار گیرد.

سران قوا برای گرانی های کمرشکن تصمیم گیری کنند/ تاثیر منفی مالیات بر تولید در گرانی کالای اساسی

 رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: سران قوا هم باید تصمیم‌گیری های لازم را برای جلوگیری از گرانی‌ها و ثبات قیمت‌ها اتخاذ کنند.