سفر بنی گانتس به آمریکا برای گفتگو درباره ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به آمریکا قرار است با لویدآستین ، وزیر دفاع آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور در واشنگتن دیدار و گفتگو کند.

به گفته بنی گانتس هدف او از این سفر افزایش همکاری های امنیتی و رسیدگی به چالش های منطقه به ویژه ایران خواهد بود.

روز گذشته، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اتهام زنی‌ها و فضاسازی‌ها علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، ادعا کرد که ایران تنها چند هفته برای رسیدن به شکافت هسته‌ای مورد نیاز برای ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد.

به گزارش رویترز، او در سخنرانی خود در دانشگاه رایمن تل آویو مدعی شد که  ایران در تاسیسات هسته‌ای خود در حال تولید و نصب ۱۰۰۰ سانتریفیوژ پیشرفته IR ۶ از جمله در تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی خود در نزدیکی  نطنز است.  

این مقام صهیونیست در انتها تهدید‌های تکراری و پوسیده خود در خصوص حمله نظامی به ایران را مطرح کرد و گفت که می‌توان با انجام مذاکرات بین المللی از وقوع این جنگ خودداری کرد.

چندی پیش، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد ایران تأسیسات زیرزمینی جدیدی را برای تولید قطعات سانتریفیوژ‌های غنی‌سازی اورانیوم در سایت هسته‌ای نطنز راه‌اندازی کرده است.

سفر بنی گانتس به آمریکا برای گفتگو درباره ایران

ایران مدت هاست که بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ از توافق برجام و شکست توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، تلاش کرده‌اند تا یک سری مسائل را از جمله دسترسی مجدد به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی در سایت‌های اتمی در ایران، بین خود حل کنند.