پاریس به‌دنبال احیای توافق هسته‌ای با ایران

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) تماسی تلفنی با «امانوئل ماکرون » رئیس‌جمهور فرانسه داشته و مجدداً پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته است.

طبق گزارش پایگاه خبری «i24»، در بیانیه‌ای که دفتر بنت منتشر کرده، آمده است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی درباره مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران و برخی دیگر از پرونده‌های جهانی نظیر تحولات جنگ اوکراین با ماکرون گفت‌وگو کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت‌وگو، با تاکید بر هدف خود مبنی بر احیای توافق هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و ایران [موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک] خاطرنشان کرده که به ثبات منطقه متعهد خواهد بود و مصمم به احیای برجام است.

در این بیانیه دفتر بنت آمده است که وی از ماکرون به خاطر ابراز حمایتش از «اسرائیل» در مواجهه با حملات خصمانه و تعهد پاریس به امنیت تل‌آویو تشکر کرده است.

همچنین این بیانیه افزود که دو طرف درباره تحکیم روابط دوجانبه بین رژیم صهیونیستی و فرانسه گفت‌وگو کردند. علاوه‌براین، آن‌ها موضوعاتی همچون وضعیت امنیتی منطقه با محوریت ایران و فرصت‌های همکاری دو طرف و همچنین جنگ در اروپا و پیامدهای آن را بررسی کرده‌اند.

پاریس به‌دنبال احیای توافق هسته‌ای با ایران

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند ماکرون و بنت در این تماس تلفنی توافق کردند که به زودی با یکدیگر دیدار داشته باشند؛بدون اینکه تاریخ دقیق این ملاقات را مشخص کنند.