توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان فصل الخطاب است

ابراهیم رضایی درباره عملکرد مجلس یازدهم ، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم، فعالیت مستمر نمایندگان و پرکاری آنان است.

 

وی بیان کرد: برای مثال، در ایام بررسی لایحه بودجه سالیانه کشور شاهد بودیم که مجلس شورای اسلامی به صورت سه شیفت و تا دیروقت بودجه کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد. علاوه بر فعال بودن نمایندگان در صحن مجلس، کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی مجلس هم بسیار پرکار و فعال هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه قانون گذاری در دو سال گذشته بسیار خوب عمل کرده است و مصوبات مهمی در حوزه‌های مختلف به تصویب رسانده است.

رضایی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم توانسته است قوانین بسیار خوبی را به تصویب برساند که عمدتاً این قوانین در قالب طرح بوده است، گفت: برای مثال، مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را به تصویب رساند، طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، طرح جهش تولید دانش بنیان، طرح جهش تولید مسکن، طرح تأمین امنیت غذایی کشور، طرح مالیات بر خانه‌های خالی، طرح شفافیت قوای سه‌گانه و طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده جزو قوانین مهمی است که در این مجلس به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: قوانین مذکور از جمله قوانین بسیار خوب و ماندگار مجلس یازدهم است. مجلس در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قوانین بسیار خوبی را به تصویب رسانده است و این مصوبات جزو کارهای ارزشمند و ماندگار این مجلس است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان با ایشان باید به عنوان منشور و فصل الخطاب پیش روی نمایندگان باشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید توصیه‌های مقام معظم رهبری را در عمل هم محقق کنند.

وی با بیان اینکه جنبه نظارتی مجلس شورای اسلامی باید در دو سال باقیمانده تقویت شود، اظهار داشت: مجلس در این دو سال در حوزه نظارتی می‌توانست بهتر عمل کند. مجلس در حوزه نظارت نمره بالایی ندارد و مجلس حتماً باید ابزارهای نظارتی خود را تقویت کند.

رضایی تصریح کرد: مجلس قوانین بسیار خوب و مهمی را به تصویب رسانده است و باید این موارد را پیگیری و دنبال کند تا به صورت دقیق اجرا شود و بر اجرای این قوانین باید نظارت دقیق کند. برای مثال، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به صورت حداقلی در شرایط فعلی اجرا می‌شود و مجلس باید نظارت کند تا این قانون مهم و جامع، به صورت کامل، درست و دقیق در همه نقاط کشور اجرا شود.

توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان فصل الخطاب است

وی اظهار داشت: در مابقی مصوبات هم مجلس باید از ابزارهای نظارتی خود برای اجرای درست قوانین استفاده کند. برای مثال، باید نظارت کند تا لایحه بودجه مصوب در مجلس به صورت کامل و دقیق اجرا شود و این یکی از کارهایی است که در دو سال آینده باید انجام شود و حتماً باید حوزه نظارتی مجلس شورای اسلامی تقویت شود. همچنین نظارت مجلس بر عملکرد هم مسئله‌ای مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.