موانع اصلی تولید مبتنی بر دانش‌ بنیان‌ به روایت سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی با انتشار متنی در اینستاگرام خود افزود: اگر ظرفیت‌های مادی و معنوی دولت و بخش خصوصی به‌درستی در اختیار صاحبان کسب‌وکارهای نوپا، خلاق و کارآفرین قرار بگیرد، رونق روزافزون تولید ملی دور از دسترس نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: علاوه بر این، افزایش بهره‌وری، به عنوان پایه مهم رشد اقتصادی، منوط به دانش‌بنیان کردن حوزه‌های مختلف است. در دولت علاوه بر توجه کامل به این موضوعات در حوزه‌های مختلف و با پیگیری خوب معاونت علمی، یک آیین‌نامه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شده، یک آیین‌نامه در صحن دولت مطرح است و دو آیین‌نامه دانش‌بنیان دیگر هم در کمیسیون‌های دولت در دست پیگیری است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات زیادی در حوزه دانش‌بنیان‌ها انجام داده و «رویداد ملی گام دوم دانشگاه» نمایش‌دهنده بخشی از این تلاش‌هاست. این رویداد که با شعار «۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق» درصدد شبکه‌سازی میان نخبگان و افزایش تعاملات دانشگاه با صنعت است.

وی یادآور شد: امروز با حضور در نمایشگاه «عصر امید» که در مصلی تهران برپا شده‌است، از نزدیک با نوآوری‌های علمی و دستاوردهای دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در سراسر کشور آشنا شدم. قسمت مرتبط با علوم‌انسانی، کار فناورانه روی گیاهان دارویی، اصلاح علم‌پایه در مدل‌های کاشت، ساخت ربات‌های جنگی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت و کاستن ۵۰ درصدی آلایندگی با کار دانش‌بنیان از جمله جذابیت‌های این نمایشگاه بود. افق آینده روشن است.

بهادری جهرمی تصریح کرد:‌ مهمترین مبدا تحقق «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، دانشگاه و تولید مبتنی بر علم است. یکی از موانع اصلی تولید مبتنی بر علم و تولید دانش‌بنیان‌محور هم، ناشناخته‌بودن پیشرفت‌های دانشگاهی و استعدادهای علمی برای سرمایه‌گذاران است. اگر ظرفیت‌های مادی و معنوی دولت و بخش خصوصی به‌درستی در اختیار صاحبان کسب‌وکارهای نوپا، خلاق و کارآفرین قرار بگیرد، رونق روزافزون تولید ملی دور از دسترس نیست.

موانع اصلی تولید مبتنی بر دانش‌ بنیان‌ به روایت سخنگوی دولت

تمجید از دستاوردهای دانش بنیان جوانان ایرانی

همچنین بهادری جهرمی در این باره در توییتی نوشت: امروز در نمایشگاه رویداد ملی عصر امید که حاصل تلاش‌های جوانان نوآور سراسر کشور و حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است حاضر شدم.

وی افزود: این سطح از دستاوردهای دانش بنیان در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی و... قابل تقدیر است؛ ایران به جوانان خلاق خود افتخار می‌کند.