امیرعبداللهیان: دنبال بمب هسته ای نیستیم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با جمعی از علمای مسلمان هند با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در روزهای اخیر ، گفت: برخی از شما به گوشه هایی از اندیشه های بلند امام(ره) از جمله جدایی دین از سیاست و حمایت از محرومان عالم اشاره کردید. مقام معظم رهبری بعد از ارتحال حضرت امام(ره) اندیشه های ایشان و اسلام را پیگیری کردند و امروز همه در ایران و جهان اسلام به احیای تمدن بزرگ اسلامی در سراسر جهان دعوت شده ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: من از نزدیک از زبان مقامات هند شنیدم که جامعه بزرگ مسلمانان هند سهم مهمی در پیشرفت این کشور داشته و دارد؛ اگر امروز این ویژگی ارزشمند بر این جامعه صدق می‌کند، نتیجه حضور علمای بزرگ اسلامی در تاریخ هند و شما عزیزان است.

امیرعبداللهیان: دنبال بمب هسته ای نیستیم

وی گفت: به وجود یکایک شما علمای عزیز در کشور هند افتخار می‌کنم. برای من مایه افتخار است که امروز از زبان مقامات هند شنیدم که آنها برای همه ادیان الهی از جمله مسلمانان و دفاع از ساحت پیامیر اسلام توجه ویژه قائل هستند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: همچنین برای جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار است که حامی و پشتیبان شما و نیز در کنار دولت و ملت هند باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان هم چنین سلام گرم مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران را به علمای حاضر در این نشست اعلام کرد.

وی در ادامه روابط رسمی ایران و هند را قوی و رو به پیشرفت دانست و گفت: شما علمای بزرگ مسلمان هستید و نقش مسلمانان در جامعه هند از پایه های قوی روابط ایران و هند است، وقتی در دیدار امروز از نخست وزیر خواستم نقشه راه قوی برای توسعه روابط با ایران ترسیم کند، ایشان گفت که این نقشه از قبل سال‌هاست که میان دو کشور در حال اجراست و باید از این پس قوی تر آن  را اجرا کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که ایران با وجود فشارهای دشمنان دست از اصول و مبانی اسلامی خود برنداشته است. کشورهای غربی در مذاکرات هسته ای گذشته نکته ای را به ما می گفتند که ما می توانستیم همه مشکلات برنامه هسته ای ایران را نادیده بگیریم. آنها به خوبی می دانند در اعتقاد اسلامی ما بمب اتم جایگاهی ندارد. آنها می دانند ما دنبال بمب هسته ای نیستیم، اما به ما فشار می آوردند. در مذاکرات خصوصی به ما می گفتند دست از حمایت از فلسطین بردارید تا ما فشار در موضوع هسته ای را کاهش دهیم. زمانی در مذاکرات گذشته نیز گفته بودند رژیم اسراییل را به رسمیت بشناسید تا ما اعلام کنیم هیچ مشکلی بین ایران و امریکا نیست.

وی ادامه داد: اما ما حمایت از ملت فلسطین و ازادسازی قبله اول مسلمانان را وظیفه دینی خود می دانیم.  

امیرعبداللهیان در پایان یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت او کسی بود که در دو سنگر مبارزه با صهیونیست و تروریسم مبارزه کرد.