مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت را برطرف می‌کند

روح‌الله نجابت با اشاره به ایراد شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه ، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، اظهار داشت: مجلس آمادگی دارد که به محض دریافت گزارش شورای نگهبان، ایرادات و ابهامات شورای نگهبان را که مطابق اخبار واصله عمدتاً پیرامون مشمولان، نحوه اجرا، سازوکارها و برخی جوانب دیگر است، در اولین فرصت بررسی و به سرعت برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان به طور معمول مصوبات را از منظر شکلی و محتوایی بررسی کرده و طبیعی است که ایراداتی به برخی مصوبات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی داشته باشد. مجلس پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان، جهت رفع این موارد اقدام می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مصوبه مجلس علاوه بر شفافیت آرای نمایندگان و سایر نهادها و دستگاه‌ها، قراردادهای مربوط به معاملات بزرگ، مبالغ تعرفه‌ها و هزینه‌های ارائه خدمات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در قالب مشارکت و شرایط استفاده از این فرصت‌ها و … را شفاف کرده و زمینه‌ای فراهم می‌کند تا اطلاعات آن به سرعت در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت را برطرف می‌کند

نجابت گفت: کمیسیون امور داخلی و صحن مجلس آماده است تا برای داشتن قانونی جامع درباره شفافیت، ایرادات و ابهاماتی را که شورای نگهبان مطرح کرده است، در اسرع وقت بررسی و آن را به سرعت اصلاح کند تا ان‌شاءالله قانون شفافیت در آینده نزدیک عملیاتی شود.