پهپاد‌های ایرانی قدرت تاثیرگذاری بالایی در منطقه خاورمیانه داشته‌اند

پس از ادعا‌های جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره اینکه روسیه از ایران پهپاد دریافت می‌کند، شبکه «ان اچ کی» ژاپن در گفتگو با توگاوا، خبرنگار اعزامی این کشور به تهران درباره این ادعا، به توانایی بالای قدرت پهپادی ایران اذعان کرد و گفت که ایران در چندسال اخیر ناوگان پهپادی خود را به طور چشمگیری توسعه داده است.

این خبرنگار در ادامه اظهار داشت که حتی چندی پیش گزارشی از یک پایگاه نظامی ایران پخش شد که نشان میداد پهپاد‌های ایرانی پشت سر هم چیده شده اند. آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که  پهپاد‌های ایرانی در موقعیت منطقه خاورمیانه تاثیر زیادی داشته است.

توگاوا در انتها همچنین با اشاره به تمایل ایران به عضویت در بریکس، به سفر آتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پرداخت و گفت: «به نظر می‌رسد ایران در حالی که به دنبال دستیابی به توافق هسته‌ای است، تمایل دارد روابط خود را با روسیه تقویت کند. ایران آشکارا نشان داده که با سیستم جهان غرب مخالف است.»

پهپاد‌های ایرانی قدرت تاثیرگذاری بالایی در منطقه خاورمیانه داشته‌اند

پیشتر سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد یک هیئت روسی برای بررسی پهپاد‌های ایرانی دو بار به پایگاه هوایی کاشان رفته است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای که گفته می‌شود منحصراً در اختیار شبکه سی ان ان قرار گرفته، مدعی شد ماه گذشته یک هیئت روسی حداقل دو بار از یک پایگاه هوایی در مرکز ایران بازدید کرده است تا پهپاد‌های ایرانی با قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.