اساس قوانین ایران حق فعالیت صلح آمیز هسته‌ای دارد

علیرضا سلیمی در خصوص اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فاصله گرفتن ایران از تعهدات هسته‌ای، گفت: توصیه می شود گروسی به عنوان عروسک دیگران اقدام نکند بلکه در جایگاه خودش اظهارنظر کند.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گروسی باید پاسخ دهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعهداتش در مقابل ایران را عملیاتی کرده یا خیر؟، اظهار کرد: در واقع آژانس نسبت به کشورهای عضو تعهداتی بر عهده دارد لذا گروسی اکنون بدهکار است، نه طلبکار.

وی با بیان اینکه آژانس تحت عنوان بازرس جاسوس به ایران فرستاد و به دلیل این موضوع برخی از دانشمندان کشورمان شهید شدند، ادامه داد: در واقع شاید آمریکایی ها و صهیونیست ها اقدام به این امر کردند اما متهم درجه یک در ترور دانشمندان کشورمان محسوب می شوند زیرا به عنوان مسبب محسوب می شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توصیه می شود گروسی پروتکل ها را بخواند، افزود: در واقع بر اساس قوانین جمهوری اسلامی حق دارد فعالیت های صلح آمیز هسته ای داشته باشد.

اساس قوانین ایران حق فعالیت صلح آمیز هسته‌ای دارد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی تواند توقعات خارج از قانون نسبت به فعالیت های هسته ای کشورمان داشته باشد.