محرم و شکست جریان تحریف

دشمنان نشان‌دار جمهوری اسلامی در تمام 4 دهه گذشته و حتی از همان هفته‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ، سیاست به اصطلاح مهار (containment policy) ایران اسلامی را در دستور کار داشته‌اند و برای این کار سناریوهای مختلف  نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را نیز آزموده‌اند. نکته کلیدی و محور کانونی این یادداشت این است که دشمن رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی و عقبه استراتژیک ما را در محرم و عاشورا دانسته و جالب اینجاست که از همین رهگذر به حربه تحریف در کنار تحریم دست یازیده است. تحریف چه؟ تحریف پیام عاشورا! 

طرفه آنکه هنوز یادمان نرفته است که یک جریان سیاسی در همین سال‌های پسابرجام زمین و زمان را به هم می‌دوخت که درس کربلا، مذاکره است تا نسخه سازش را زمینه‌سازی و کارسازی کند. برای روشن شدن پازل دشمن علیه عاشورا از یک سو و جریانی که الگوی مقاومت را برنمی‌تافت از سوی دیگر، اشاره به برخی تحرکات قابل اعتناست. 

۱- پروژه کلان آمریکایی‌ها، پروژه «قرن جدید آمریکایی» -Project for the New American Century- نام داشت که مخفف آن «PNAC» است. در ذیل این پروژه، راهبرد آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا، جلوگیری از الگوهای حکومتی است که قابلیت چالش با هژمونی آمریکا را دارد. 

از همین رو برای مهار جمهوری اسلامی که ترجمان اسلام ناب محمدی(ص) در سطح حاکمیتی است، آمریکایی‌ها ترویج «اسلام سکولار» از یک سو و تقویت «اسلام سلفی» و گرایش به مذاهب انحرافی و دست‌ساز از سوی دیگر را در دستور کار داشته‌اند. نقطه اشتراک «اسلام سکولار» و «اسلام سلفی»، خط سازش با آمریکا و قدرت‌های غربی است که یک خروجی روشن دارد و آن اینکه چالش با سیاست‌های آمریکایی در چنبره نرمش و خودباختگی هضم می‌شود و از میان می‌رود. داستان سکولارها و داعش، داستان مفصلی است که سناریوی پشت پرده آمریکایی‌ها برای حمله و هجمه به مبانی استراتژیک جمهوری اسلامی-بخوانید عاشورا- را نشان می‌دهد. 

۲- یک دهه پیش، مرکز ارتباطات استراتژیک دانشگاه آریزونا طی گزارشی پیشنهاد می‌دهد با تحریف حماسه عاشورا به براندازی جمهوری اسلامی اقدام شود. در این تحقیق که پشتیبان مالی آن مرکز تحقیقات نیروی دریایی ارتش آمریکاست، تصریح می‌شود که از یک سو گزینه نظامی ضد ایران کارساز نبوده و از سوی دیگر، انقلاب سکولار در جمهوری اسلامی میسر نخواهد شد.

این مرکز استراتژیک، نتیجه می‌گیرد تنها راه این است که روایت عاشورا تحریف شود!

بدون‌شک، هدف از دستور تحریف عاشورا این است که جمهوری اسلامی را از عمق استراتژیک به اصطلاح خالی و تهی کند. 

از سوی دیگر به تعبیر استاد شهید مطهری: «تحریف، چهره و سیما را عوض می کند، خاصیت اصلی را از میان می‌برد، ... تحریف از پشت خنجر زدن است، ضربت غیرمستقیم است که از ضربت مستقیم خطرناک‌تر است» (حماسه حسینی، ج 2، ص 195). لذا این تقلاها و تلاش‌های دشمنان برای این بوده که با تحریف عاشورا، ضربه نرم و در عین حال کاری به جمهوری اسلامی بزنند که البته طرفی نبسته‌اند. 

محرم و شکست جریان تحریف

۳- و بالاخره باید گفت محرم و عاشورا معادلات دشمنی را که علیه اسلام ناب به صحنه آمده برهم ‌زده است، چرا که در جمهوری اسلامی مردم ثابت کرده‌اند ملت امام حسین‌ هستند و پای نظام ایستاده‌اند. شکست جریان تحریف در تحریف پیام عاشورا و نسخه‌پیچی سازش و تسلیم برای این است که نه فهمیده‌اند ما هر چه داریم از محرم و صفر است و نه فهمیده‌اند مردمی که ملت شهادت و امام حسین هستند، معیار خودشان را با خواص رفوزه تنظیم نمی‌کنند.

حسام‌الدین برومند