سجادی: ما از اجرای قانون وظایف وزارت ورزش کوتاهی نکردیم

سیدحمید سجادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوال احمد راستینه مبنی بر اینکه چرا با وجود گذشت ۱۸ ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان هنوز آئین نامه اجرایی این قانون در دولت به تصویب نرسیده است، گفت: در وهله اول باید بگویم که مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون گام بلندی برای انسجام هر چه بیشتر مسائل و موضوعات حوزه ورزش و جوانان برداشت و این قانون منجر شد تا حوزه ورزش و جوانان تا حد زیادی ساماندهی و قانونمند شوند.

وی متذکر شد: در خرداد ۱۳۹۰ که وزارت ورزش و جوانان تصویب شد، همچنان همان قانون سازمان تربیت بدنی که قانون زمان پهلوی دوم بود به وزارت ورزش و جوانان تفویض شد و ما سال‌ها دغدغه داشتیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه ورزش و جوانان قانون نداشتیم و با همان قانون زمان پهلوی دوم این وزارتخانه اداره می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی سرانجام قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را به تصویب رساند که دولت شش ماه فرصت داشت تا آئین نامه‌های آن را تهیه کند که وزارت ورزش و جوانان پیش نویس آئین نامه‌های مربوطه را به موقع تهیه و تقدیم نهاد ریاست جمهوری و هیئت دولت کرد و ما در اجرای این قانون کوتاهی نکردیم.

وی با بیان اینکه ما همواره سعی کردیم که از ظرفیت‌های قانونی عقب نمانیم و سهل انگاری نشود، ادامه داد: این روزها اخبار خوبی از ورزش می‌رسد؛ سریع‌ترین صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را شاهد بودیم و اتفاقات خوبی هم در حوزه ورزش بانوان رخ داده است.

سجادی: ما از اجرای قانون وظایف وزارت ورزش کوتاهی نکردیم

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: همچنین معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به دبیر شورای عالی جوانان ارتقا پیدا کرده و ما رشد مضاعف و قابل قبول معاونت امور جوانان را شاهد بودیم و این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد. ارتقای معاونت امور جوانان به دبیر شورای عالی جوانان یکی از دستاوردهای مهم حوزه ورزش است که بنده وعده آن را داده بودم و محقق شد.