گفتگوی وزرای خارجه فرانسه و عراق درباره توافق هسته‌ای ایران

فواد حسین ، وزیر امور خارجه عراق در تماسی تلفنی  با کاترین کولونا، همتای فرانسوی خود در خصوص ارتقای روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف و توافق هسته‌ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند. آن‌ها همچنین درباره راه‌های تقویت رایزنی و هماهنگی بین بغداد و پاریس گفتگو کردند.

 

طبق بیانیه وزارت امور خارجه عراق، فواد حسین به همتای فرانسوی خود در مورد وضعیت داخلی عراق و تظاهراتی که عراق شاهد آن است، توضیح داد و تاکید کرد که این  مربوط به دموکراسی نوظهور مردم عراق و بخشی از روند سیاسی در عراق است.

دو وزیر همچنین شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر لزوم تلاش برای کاهش تنش و رسیدن به آرامش در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها که به هیچ طرفی کمک نمی‌کند، تاکید کردند.

طرفین همچنین در خصوص روابط دو جانبه عربستان و ایران و بهبود آن در برخی زمینه‌ها صحبت کردند و بر لزوم ادامه گفتگو‌های آغاز شده در بغداد و پیشبرد راه‌حل‌هایی برای دستیابی به امنیت تاکید کردند. آن‌ها همچنین روند مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران و شش کشور و تاثیرات مثبت آن بر امنیت و ثبات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

گفتگوی وزرای خارجه فرانسه و عراق درباره توافق هسته‌ای ایران