وضعیت تفکیک وزارت صمت مشخص نیست/ آثار مثبتی از ادغام وزارت صمت ندیده ایم

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز،  درباره آخرین وضعیت تفکیک وزارت صمت، اظهار داشت: هنوز لایحه ای بدین منظور به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه نشده است.

وی بیان کرد: برخی بحث طرح تفکیک وزارت صمت را مطرح می کنند و برخی دیگر درباره لایحه تفکیک وزارت صمت صحبت می کنند. هنوز هیچ مشخص نیست و عموم مجلس مخالف تفکیک وزارت صمت هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر بنده موضوع تفکیک وزارت صمت اگر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود، رأی نمی‌آورد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده ادغام وزارت صمت یعنی شرایط فعلی ایراداتی دارد که باید اصلاح شود و به معنای واقعی ادغام صورت گیرد.

مصطفی طاهری

وی متذکر شد: بنده با تفکیک وزارت صمت که به این صورت که به چند سال قبل بازگردیم، به شدت مخالف هستم چرا که آن تفکیک ایرادات فراوانی داشت.

طاهری تاکید کرد: چه بخواهیم به سمت تفکیک وزارت صمت و چه به سمت ادغام آن برویم، حتماً باید ایرادات هر دو مورد برطرف شود و اگر ایرادات برطرف شود، کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر طرح یا لایحه خوبی برای تفکیک وزارت صمت وجود داشته باشد و ایرادات قبلی تفکیک را نداشته باشد، کمک می کنیم. اما اگر قرار باشد به ۱۰ سال قبل بازگردیم و همان شرایط ۱۰ سال قبل تفکیک بازگردد، مخالف آن هستم.

طاهری بیان کرد: البته شرایط فعلی هم خوب نیست چرا که ادغام به معنای واقعی ایجاد نشده است و فقط به ظاهر و به صورت اسمی وزارت صمت ادغام شده است و آثار مثبتی را که ادغام باید داشته باشد، هنوز ندیدیم.