قالیباف: کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: چند روز است شرکت‌کنندگان آزمون وکالت به نمایندگان پیامک می‌دهند و نسبت به ملاک عمل قرار دادن نمره خام آزمون وکالت اعتراض دارند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در این مورد دو بار تذکر دادم و رئیس مجلس شورای اسلامی هم نامه‌نگاری لازم را انجام داد، بیان کرد: مجلس بارها فریاد زده است که منظور از نمره در آزمون وکالت همان نمره تراز است اما در آزمون وکالت نمره خام را در نظر گرفتند و شاهد اظهارنظر معاون قوه قضائیه در این زمینه بوده‌ایم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح استفساریه دوفوریتی درباره موضوع مذکور، بیان کرد: آوردن استفساریه اشکالی ندارد، اما وقتی قانون شفاف است و می‌توان آن را عملیاتی کرد، نیازی به استفساریه نیست.

نقدعلی با بیان اینکه در آزمون‌های گذشته ۳ هزار نفر قبول می‌شدند، گفت: امروز با اقدام نادرست بیش از دو هزار نفر در آزمون وکالت پذیرفته شده و بالغ بر ۸۹ هزار جوان دلخور شده‌اند و می‌گویند قانون، تسهیل‌کننده بود یا تشدیدکننده بوده است. ملاک قانون و مشروع مذاکرات مجلس در خصوص نمره تراز آزمون وکالت شفاف است و کانون وکالت جز تمکین و عمل به قانون راه دیگری ندارد.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه اجازه دهید موضوعات در دستور دنبال شود، اظهار داشت: طرح قانون بانکداری اسلامی مواد بسیاری دارد و طبیعتاً از ۶ روز عبور می‌کند. طبق آئین نامه داخلی باید صبح و بعد از ظهر این طرح را در دستور داشته باشیم تا به اتمام برسد.

قالیباف: کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً همه مکلفند قانون را رعایت و اجرا کنند، مخصوصاً کانون وکلا که خودشان در حقیقت مجری و مدافع قانون هستند.

وی تصریح کرد: اختلاف نظری وجود داشت که در قوه قضائیه نیز بحث شد. بنده هم دو نوبت با رئیس قوه قضائیه صحبت کردم. ابهامی در برداشت از قانون وجود داشت و روز گذشته قطعی شد که استفساریه را انجام دهیم.

قالیباف بیان کرد: امروز دو فوریت استفساریه مورد بحث قرار می‌گیرد، دوستان همراهی کنند تا فردا آن را به صحن بیاوریم و تصمیم بگیریم اما کانون وکلا بداند باید قانون را به طور جدی اجرا کنند و برای کانون وکلا چنین رفتاری خوب نیست.