امیرعبداللهیان با رئیس‌ دولت انتقالی مالی دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدار با مقامات سیاسی و اقتصادی جمهوری مالی ، بعد از ظهر سه شنبه با آقای آیسمی گویتا رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسایل بین المللی گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تشریح توافقات حاصله جهت توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با مالی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های جامع، بر عزم دولت سیزدهم جهت توسعه همکاری با دولت مالی بویژه در سه زمینه اقتصادی- تجاری، دفاعی و علمی - فن آوری تاکید نمود.

حسین امیرعبداللهیان با تقدیر از تلاشهای دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، تجربیات کشورمان در مبارزه با جریانات تروریستی منطقه ای نظیر داعش را تشریح نموده و تاکید نمود که ملت ایران علیرغم تحمل تحریم های ظالمانه و گسترده ، توانست مسیر حراست از استقلال سیاسی و پیشرفتهای علمی و اقتصادی خود را با موفقیت ادامه دهد.

آقای گویتا نیز در این دیدار ، با استقبال از توافقات حاصله بین دو کشور جهت تقویت همکاری های اقتصادی، دستاوردهای ملت ایران در مقابله با تحریم های ظالمانه و کسب جایگاه مهم سیاسی و اقتصادی ملت ایران در عرصه منطقه ای و جهانی را الگویی برای ملت مالی جهت مبارزه با زیاده خواهی های برخی دولتهای خارجی دانسته و مدیریت موفق سیاسی مسئولین ایرانی در هدایت جریان رشد اقتصادی و علمی کشور را ارزشمند خواند.

امیرعبداللهیان با رئیس‌ دولت انتقالی مالی دیدار کرد

رییس دولت انتقالی مالی در پایان خواستار تقویت هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی - تجاری و علمی دو کشور شده و بر امادگی باماکو برای پذیرایی از صنایع و فعالین اقتصادی ایران تاکید نمود.