مالیات بر خانه های خالی در بُن بست/سامانه املاک و اسکان رکوردهای ناقص و اندکی دارد

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود پیرو اجرای قانون مالیات برخانه های خالی بیان کرد: باید در راستای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی فرآیند سامانه املاک و اسکان  در کشور تکمیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: براساس تکمیل سامانه املاک و اسکان ما باید برآوردی داشته باشیم که چه املاک و با چه تعدادی خالی هستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه در تکمیل سامانه املاک و اسکان اتفاق جدی رخ نداده است و رکوردها در این بخش بسیار ناقص و اندک است و چندین بار هم این سامانه دچار مشکل شده و اطلاعتش از بین رفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت راه مدعی است که براساس تقاطع گیری اطلاعات به یک تعداد خالی دست پیدا کرده است  و وزارت اقتصاد می تواند از این خانه ها مالیات اخذ کند.

طغیانی تصریح کرد: متاسفانه اطلاعاتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به وزارت اقتصاد و امور دارایی در زمینه خانه های خالی ارسال می شود بسیار مخدوش است.

مالیات بر خانه های خالی در بُن بست/سامانه املاک و اسکان رکوردهای ناقص و اندکی دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قصد داریم تا قانون مالیات بر خانه های خالی به درستی در کشور اجرا شود ابتدا باید وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را به درستی راه اندازی کند.

این نماینده مجلس اظهارکرد: وزارت راه وشهرسازی باید به وسیله ابزراهای مختلف اعم از تشویق، فشار و با هر روشی که امکان پذیر است سامانه فوق الذکر را تکمیل کرده تا مردم موظف شوند اطلاعات محل اقامت خود را در این سامانه درج کنند.