افزایش 40 درصدی تراز تجاری نسبت به گذشته

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به روند سرمایه گذاری در کشور پیرو دیپلماسی اقتصادی بیان کرد: تعامل زیادی را در دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور در ایجاد روابط با کشورها فعال تر شده است،بیان کرد: در وزرات امورخارجه دیپلماسی فعال تر و جدی تر پیش می رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در اجلاس شانگ های تاکید کرد: همچنین اصلاح روابط اقتصادی با 15 همسایه کشور مدنظر وزارت امورخارجه بوده است.

وی ادامه داد: این موارد به نوعی باعث شده تا تراز تجاری ما در بسیاری از صحنه های اقتصادی مثبت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:به واقع ما در این دولت با افزایش 40 درصدی تراز تجاری نسبت به گذشته مواجه هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تراز تجاری ایران و روسیه مثبت است،بیان کرد: افزایش تراز تجاری کشور حتما دستاوردهای بسیار خوبی را عاید کشور خواهد کرد.

عباسپور بیان کرد: اگر دولت ظرفیت زیرساخت ها در مناطقی چون آستارا و مناطقی دیگر را بالا ببرد، ما با زمینه رشد بالا تری در بخش سرمایه گذاری خارجی مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجموع وضع و شرایط ما در حوزه دیپلماسی اقتصادی و روابط تجاری نسبت به گذشته بهتر شده است.

افزایش 40 درصدی تراز تجاری نسبت به گذشته

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بسیاری از مراودات، تراز تجاری کشور مثبت شده است حتی با کشورهایی همچون چین. در حال حاضر در زمینه تراز تجاری ایران و چین 1.8 دهم درصد افزایش داشته ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین صادرات ما بیشتر شده و دولت سیزدهم در زمینه فروش نفت موفق تر عمل کرده است. همچنین دولت در زمینه برگرداند پول نفت هم موفقیت هایی را کسب کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:به واقع ما بعد از 40 سال توانستیم مطالباتمان را از کشور انگلستان اخذ کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ارتباطات ما در منطقه اوراسیا خیلی بهتر شده است و عضویت ما در شانگ های در واقع زمینه های خوبی را برای افزایش تجارت فراهم کرده است.