سلیمی: مجلس برای ساماندهی تجمعات اقدام کند

اصغر سلیمی با تاکید بر ضرورت پذیرش اعتراض های قانونی و ایجاد بسترهای آن، بیان کرد: در مجلس دهم در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بحث ساماندهی و ایجاد یک چهارچوب مناسب برای برگزاری تجمعات و شنیده شدن صدای مطالبات مردم را دنبال کردیم، بنا بود نقاطی از سوی وزارت کشور تعیین شود و در هر شهر و کلانشهر، چند جا مشخص شود که معترضان بتوانند در این مناطق اعتراض ها و نظرات خود را مطرح کنند که متاسفانه در مجلس دهم این موضوع به نتیجه نرسید.

باید نقاطی برای برگزاری تجمعات در هر شهر تعیین شود

نماینده مردم سمیرم در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز و اینکه صف بین معترضان و اغتشاشگران مشخص نبوده و عده ای در حال سوءاستفاده از مطالبات مردم هستند ضرورت ایجاب می کند تا مجلس یازدهم بحث ساماندهی تجمعات را دنبال کرده و بستر قانونی مناسبی برای شنیده شدن صدای اعتراض مردم فراهم کند. باید در هر شهری نقاطی مشخص شود تا افراد معترض بتوانند در این مناطق حضور یافته و در فضایی آرام و بدون تنش مطالبات و اعتراض های خود را مطرح کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس باید بحث ساماندهی تجمعات را با جدیت دنبال کند، تصریح کرد: ما اگر فضای مناسبی برای مطرح شدن نقدها و انتقادهای مردم نتوانیم فراهم کنیم، دشمنان نظام و انقلاب بر موج اعتراض ها و نظرات مردم سوار شده و مطالبات به حق مردم را به سمت اغتشاش می کشانند.

سلیمی: مجلس برای ساماندهی تجمعات اقدام کند

باید فضای نقد و انتقاد در دانشگاه و تلویزیون ایجاد شود

سلیمی با تاکید بر اینکه باید فضای نقد و انتقاد در تلویزیون و دانشگاه ها وجود داشته باشد، اظهار کرد: رئیس مجلس و نمایندگان مجلس نیز بر این موضوع تاکید دارند تا ما بتوانیم فضاهایی را در اختیار افرادی که اعتراض دارند قرار دهیم تا مردم در تجمعاتی مسالمت آمیز اعتراض ها و نظرات خود را بیان کنند، حتی در مجلس قبلی قرار بر این بود تا تجمعاتی که در جلوی مجلس نیز برگزار می شود قانونمند شود و قرار بود اگر تجمعاتی از سقفی بالاتر رفت نمایندگان حوزه و یا رئیس یک کمیسیون در بین معترضان حاضر شود که متاسفانه به نتیجه نرسید. اما انتظار می رود مجلس یازدهم در مسیر ساماندهی تجمعات گام بردارد.