نرمش های لازم را در بالاترین سطح از مذاکرات انجام دادیم/ مذاکرات نیمه متوقف است

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به سرنوشت مذاکرات هسته ای اظهارکرد: ما در بالاترین سطحی که امکان پذیر بود نرمش های لازم را در مذاکرات انجام دادیم.

وی تاکید کرد: چند روز گذشته هم جلسه ای در همین رابطه و البته برخی موضوعات دیگر با حضور وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد و در آن جلسه هم توضیحات مفیدی از سوی وزیر امورخارجه برای نمایندگان عضو کمیسیون بیان شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر در مرحله ای هستیم که ریاکاری آمریکایی ها برایمان قابل مشاهده است چراکه امریکایی ها از یک سو بیان می کنند که به دنبال توافق هستند و از سوی دیگر موضوعات تحریمی را گسترش می دهند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته واقعیت موجود صحنه این است که امریکایی ها به شدت در سطوح مختلف داخلی پیگری توافق با ایران هستند اما توافقی که فقط خودشان بتوانند از ان بهرمند شوند.

مقتدایی تصریح کرد: امریکایی حداقل در مقام مقایسه نسبت به تلاش های اروپایی ها به دنبال این هستند که اینگونه وانمود کنند که توانسته اند ایران را به صورت انفرادی پای میز مذاکره بیاورند لذا این موضوع نشان می دهند که آنها به دنبال برخی فرصت طلبی های سیاسی هستند.

نرمش های لازم را در بالاترین سطح از مذاکرات انجام دادیم/ مذاکرات نیمه متوقف است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین منافع ملت ایران در مذاکرات امری مهم است، بیان کرد: آمریکایی ها هنوز اماده به رسمیت شناختن منافع ملت ایران در مذاکرات نیستند و این مسئله برای ما به اثبات رسیده است اما در عین حال برخی از پیام های انها،گویای آن است که آنها این نکته را متوجه شده اند که ایران تحت فشار و یا تحت تحریم حاضر به نادیده گرفتن منافع ملتش نیست.

وی تاکید کرد: در مجموع اکنون روند مذاکرات رو به کند و نیمه متوقف است و اما موضع ایران برای دستیابی به اهدافش در حال تقویت می باشد.