سند جدید درباره پرونده مهسا امینی

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از حادثه برای خانم مهسا امینی ، رئیس‌جمهور به وزیر کشور ابلاغ کردند که بنده مسئول تحقیق و بررسی کامل این موضوع بشوم و گزارش هم در اسرع وقت داده شود. در زمانی که این ابلاغ انجام شد، مشغول مسائل پیرامون اربعین بودیم و بنده کار را شروع کردم؛ برای بررسی این موضوع در کنار مسیر پزشکی قانونی کار را شروع کرده و تحقیقات را انجام دادیم؛ از جمله اینکه تمامی سوابق پزشکی او را در سطح کشور جمع‌آوری کرده و دوربین‌های شهری که در مسیر تردد او بود را از دستگاه‌های مختلف دریافت کردیم و از همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواستیم نظر و گزارش‌های خود را نسبت به این حادثه اعلام کنند.

وی افزود: از حفاظت اطلاعات فراجا خواستیم درباره چگونگی رفتار مأمورین تحقیق کرده و از دستگاه قضایی نیز خواستیم از مأمورین این موضوع گزارش دهند و از فرماندهی کل انتظامی هم خواستیم بررسی‌ها را به ما اعلام کنند، همچنین خواستیم جمع‌بندی پزشکی قانونی را اعلام کنند‌.

 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: همچنین کمیته مستقل پزشکی تشکیل دادیم که سه نفر از پزشکان بخش خصوصی و متخصصین قلب و عروق و مغز و اعصاب و رادیولوژی در آن حضور دارند، در این کمیته خواستیم سوابق پزشکی و درمانی و گزارش‌های اولیه بیمارستان کسری بررسی شود. 

وی افزود: امروز می‌خواهم سندی که تا به حال منتشره نشده را اعلام کنم، به طوری که در اول شهریور 1395 پدر مهسا امینی با مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان مکاتبه‌ای داشته و او کارمند این سازمان بوده و در این نامه به او ابلاغ شده بود که در استان کردستان خدمت کند و او می‌گوید دختر من مریض است و باید همیشه تحت مراقبت باشد و هر ماه برای کنترل وضعیت جسمانی به تبریز مراجعه کند و با توجه به اینکه آشنایی در سنندج ندارد و گفته خانواده‌ام برای نگهداری به باید به سنندج بیایند، این نکات را اعلام کرده و با این درخواست موافقت شده است، از ابتدا انکار می‌شد که مرحومه امینی هیچ مشکلی نداشته ولی این سند وجود دارد.

معاون وزیر کشور گفت: ما اسناد مختلفی از اسناد پزشکی و نامه‌های اداری و فیلم‌های بیمارستان در زمان بستری شدن خانم امینی داریم، بازپرس به همراه پدرش آنجا حضور می‌یابد و اینکه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده بود را در اختیار داریم و این فیلم موجود است و پدرش تأیید می‌کند که ضربه‌ای به سر او نخورده و سر او مشخص است، همچنین از طریق مرجع قضایی سراغ کسانی که همراه مهسا امینی بودند هم رفتیم و آنان مطالب خود را بیان کردند.

میراحمدی اضافه کرد:‌گزارش نهایی ما آماده و به وزیر کشور تقدیم شده و نتیجه بررسی‌های ما مؤید گزارش پزشکی قانونی است. معاون وزیر کشور سند جدیدی از پرونده مهسا امینی 

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد:‌ ما بسیار مقید بودیم که الزام نداریم آن چیزی را اعلام کنیم که گزارش و نظر پزشکی قانونی باشد، اما بر نظریه پزشکانی که امضا هم کردند، گفتند ناشی از مرگ مغزی نبوده و مطلب پزشکی قانونی را اعلام کردند.