درخواست خاتمی از قوه‌ قضائیه درباره اغتشاشات

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه‌های نماز جمعه امروز (29، مهر) تهران، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم 132 نام دارد. این اسامی و صفات، به دو دسته تقسیم می شوند، یکی اسامی مهر خداست و برخی از نام های خداوند مظهر خشم و غضب خداست.

خاتمی افزود: روایتی از پیامبر به دست ما رسیده که به اخلاق خدا درآیید و هر اخلاقی خدا دارد داشته باشید، بنابراین، چنین نتیجه می‌گیریم که باید هر دو دسته از صفات خداوند متعال را در رفتار خود متجلی کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مصداق عملی این حدیث در حوادث اخیر به چشم می خورد، تصریح کرد: در جریان اغتشاشات، آنانی که فریب خوردند و فهمیدند که کلاه سرشان رفته باید آزاد شوند، به شرط اینکه دوباره تکرار نکنند،‌این مصداق رحماء بینهم است، اما آنانی که پول گرفته‌اند تا شعار بدهند، جای رحمی برایشان نیست و این مصداق اشداء علی الکفار است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: قوه قضاییه باید طوری که به یک ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند،‌ با آشوبگران برخورد کند تا بعضی‌ها دیگر هوس اغتشاش نکنند.

وی ادامه داد: مولا علی (ع) در درس اخلاقی که به فرزند بزرگوار خود دارند، می‌فرمایند که فرزندم تو را به حریم نگهداری برای خدا و اینکه دل خود را با یاد خدا آباد نگه‌داری توصیه می‌کنم. دل منهای یاد خدا خرابه است و دل با یاد خدا است که آرام می‌گیرد و نشاط پیدا می کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: در خطبه دوم، ابتدا یاد و خاطره شهیدانی که این روزها در دفاع از امنیت کشور به لقاءالله رفتند و در میدان جهاد با دشمنان امنیت کشور بودند و اجرشان همانند شهیدان دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم است، گرامی می‌دارم، باید به خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت گفت.

آیت‌الله خاتمی ضمن گرامیداشت مرحوم مصطفی خمینی و یاد و خاطره آیت‌الله ‌کنی گفت: در این خطبه، خود را آماده کردم تا دو تحلیل عرض کنم. یک تحلیل در رابطه با اغتشاشات است و تحلیل دوم در رابطه با رهنمودهای مقام معظم رهبری با نخبگان.

وی اضافه کرد: در رابطه با اغتشاشات در خطبه قبل ۱۰ نکته گفتم و در این خطبه نیز ۱۰ نکته دیگر را عرض می‌کنم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ۱۰ نکته دیگر مربوط به حوادثی است که در طول این یک ماه اتفاق افتاده است، وزیر اطلاعات اعلام کرد، اغتشاشات به پایان رسیده است؛در فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و مسائل مربوط به بنزین و در اغتشاشات اخیر خواب‌های فراوانی علیه ملت ایران دیدند، اما تمام آن‌ها بی نتیجه ماند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: باور کنید همان که بارها مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) فرمودند که هر زمان آتشی علیه انقلاب روشن کردند، خدا این آتش‌ها را خاموش کرد. سخن این است که این شیطنت‌ها و جنایات تا چه زمانی ادامه دارد؟ تا زمانی که ما پای دین ایستادیم و با افتخار می‌گوییم، پرچم ما پرچم الله و الله اکبر است.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه بقره، بیان کرد: این‌ها مدام شیطنت‌های خود را ادامه می‌دهند تا شما از دین خود دست بردارید و شما دست بردار نیستید و نخواهید بود، نکته دیگر این است که آینده انقلاب چه می‌شود؟ می‌ماند یا آسیب می‌بیند؟ با زبان قرآن، این انقلاب می‌ماند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: این‌ها دال بر استمرار است، یعنی از زمان پیامبر شروع شده و تا قیامت هم ادامه دارد و اراده خدا این است که دین و مکتب بماند، در سوره‌های «توبه» و «صف» این وعده را دارد که این اراده خدا است که دین حق، یعنی اسلام ناب محمدی (ص) که تجلی یافته در مکتب اهل بیت است، جهانگیر شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند مهدی (عج) خواهد آمد و زمانی که ظهور کند، از یمن وجودش ورق برخواهد گشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: آینده این انقلاب نیز روشن‌تر از گذشته است. مقام معظم رهبری دو بار، یک بار عمومی و یک بار در منبر حسینیه به صراحت فرمودند که «آینده انقلاب را به یاری خدا روشن‌تر از گذشته است و آنچه می‌ماند، علی‌رغم شیطنت‌ها پرچم انقلاب است».

آیت‌الله خاتمی افزود: این توطئه تمام شد، اما برای سربلندی در توطئه‌های آینده دشمنان باید همیشه آمادگی سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را حفظ کنیم و اگر دو عنصر مقاومت و خستگی‌ناپذیری و تقوا باشد، توطئه‌ها ناکام می‌ماند، ملت ایران نه تنها خسته نمی‌شود که خستگی را خسته خواهد کرد، حریم نگهداری برای خداوند سبب می‌شود توطئه‌ها ناکام بماند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید قوی شویم و به حمدالله در حال حرکت در این مسیر هستیم. استراتژی نظام ما، بازدارندگی است. ما در طول این سال‌ها به هیچ کشوری هجمه وارد نکردیم، بلکه از خودمان دفاع می‌کنیم.