موتور پیشران کشور، جوانان نخبه ایرانی بودند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز با حضور در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اساتید و دانشجویان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی دولت سه‌شنبه 26 مهر نیز با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، در نشستی با دانشجویان به گفت‌وگو پرداخت و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با ابراز خوشحالی از اینکه درجمع دانشجویان و دانشگاه هستم گفت: ما همیشه دنبال تحقق آزادی، استقلال و آبادی بودیم. شعارهای «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی» را این روزها زیاد شنیدیم، ما هم عرض کردیم شعارمان همین است «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی»؛ دوستش داریم و می‌خواهیم به آن برسیم. مشابه این شعارها را در ادوار مختلف هم در کشورمان و هم در خیلی از کشورهای دیگر شنیده‌ایم. آرمان‌های ما که می‌خواهیم به آن برسیم به ویژه جامعه ما که جامعه تمدن‌ساز و فرهنگی هست آرمان‌های روشنی هست. ما همیشه دنبال تحقق آزادی، استقلال و آبادی بودیم. ما حق داریم که می‌خواهیم به آزادی، استقلال و آبادی برسیم چون کشوری با ذخایر و منابع بسیار قوی و گسترده داریم و  ایران با منابع و ذخایری که دارد باید جزو کشورهای برتر جهان شود. 

 سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز کشور در یک‌ تهاجم تمام عیار اقتصادی، رسانه‌ای، شناختی قرار گرفته است افزود:‌ وضعیت امروز کشور با شرایط ۵۰ سال پیش بسیار تفاوت دارد. صعود ما در ۵۰ سال گذشته قابل قبول بوده اما با آنچه از این توانایی و استعداد انتظار می‌رود فاصله زیادی دارد. دشمن نتوانسته این ملت را در صعود به قله‌های پیشرفت متوقف کند. موتور پیشران کشور در موفقیت‌ها، جوانان نخبه ایرانی بودند.

در میان صحبت‌های سخنگوی دولت، برخی دانشجویان شعارهایی سر دادند و علیرغم درخواست بهادری‌جهرمی از دانشجویان برای ایجاد فضای گفتگو و پرسش و پاسخ، اما برخی افراد حاضر در سالن اجتماعات دانشگاه خواجه نصیر با ایجاد سروصدا مانع از ایراد سخنرانی بهادری‌جهرمی شدند.

سخنگوی دولت در واکنش ایجاد سروصدا و سردادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» توسط برخی دانشجویان گفت: یکی از ویژگی‌های دیکتاتور این است که اجازه شنیدن حرف مخالفش و اجازه شنیده شدن صدایی متفاوت از صدای خودش را نمی‌دهد. ما عرض می‌کنیم هر کسی با هر سلیقه‌ای صحبتش را مطرح کند ما هم صحبت خود را مطرح می‌کنیم.

سخنگوی دولت درخصوص پیگیری علت فوت مرحومه مهسا امینی نیز گفت: این دولت آنقدر غیرت داشت که به محض اینکه حادثه ناگوار یعنی درگذشت دختر این ملت، خانم مهسا امینی را شنید، نه تنها در سطح استاندار و فرماندار بلکه به محض انتشار خبر درگذشت، شخص رئیس‌جمهور از داخل سفر خارجی دستور پیگیری دادند و به محض حضورشان در ایران با پدر مهسا امینی صحبت کردند. مسئولین کشور در سطح ملی خودشان مستقیماً پیگیر حقوق مهسا امینی شدند و پرونده را مورد پیگیری، رسیدگی و مطالبه قرار دادند. بعید می‌دانم دولتمردانی باغیرت‌تر از این دولتمردان در هیچ کجای جهان بشود پیدا کرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: درگذشت خانم مهسا امینی یک بهانه و جرقه و  حادثه تلخی بود برای نمایان شدن اعتراض‌های گذشته. این حادثه تلخ فکر نکنید برای شما تلخ است پ برای دیگران تلخ نیست. من فکر نمی‌کنم کسی بیشتر از کسی که دختر را از دست داده تلخی این خبر را متوجه شده باشد. من (به خاطر درگذشت دخترم) با گوشت و پوست و استخوانم تلخی درگذشت مهسا امینی را درک میکنم و هضم می‌کنم  و می‌فهمم چقدر تلخ است که انسان دخترش را از دست بدهد. اما نکته آن است که آیا مثلاً اگر ما نسبت به این تلخی اعتراضی داریم، داریم به گونه‌ای مطرح می‌کنیم که قابلیت شنیده شدن،  پیگیری و پاسخ داده شدن دارد یا خیر؟ برخی می‌آیند و با برنامه‌ریزی و طراحی قبلی به گونه‌ای در شیوه طرح و بیان مخالفت اعتراض ما ورود می‌کنند که نه اجازه شنیده شدن حرف حق ما داده بشود و طبیعتاً وقتی در میان حرف حق من معترض، اگر توهینی، ناسزایی،  بدوبیراهی، قتل، تخریب و آتش‌سوزی اتفاق بیفتد این حرف حق من هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

در این نشست برخی از دانشجویان با ایجاد هیاهو و سردادن شعارهای ساختارشکنانه تلاش کردند مانع از ادامه برگزاری مراسم شوند.

سخنگوی دولت در واکنش به ایجاد هیاهو و سردادن شعارهای ساختارشکنانه و با اشاره به اینکه خط قرمز من توهین به ایران و ایرانی است گفت: من صحنه‌های ناگوار می‌بینم. توهین به من مشکلی نیست اما می‌بینم که در این جلسه برخی عزیزان به همدیگر توهین می‌کنند و وسایلی به سوی همدیگر پرت می‌کنند و احساس می‌کنم اگر اینجا نباشم شاید این توهین‌ها به همدیگر ادامه پیدا نکند. برهم زنندگان نظم جلسه پرسش و پاسخ سخنگو حتی اجازه سخنرانی نماینده همسو با خود را هم ندادند!. چون می‌بینم به یکدیگر توهین می‌کنید و وسایل پرتاب می‌کنید و همدیگر را تحمل نمی‌کنید جلسه را تمام می‌کنم.