ریاکاری و دروغ گویی بخشی از سیاست آمریکایی هاست

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با بیان اینکه سیاست آمریکایی ها یک سیاست صادقانه نیست،بیان کرد: ریاکاری و دروغ گویی بخشی از سیاست آمریکایی ها ست و ما به وضوح این موضوع را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد:آمریکایی ها در جریان توافق برجام هم دروغ گویی می کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکایی ها از یک طرف پیغام های غیر مستقیم و متعدد دادند که ما می خواهیم با شما مذاکره کنیم و در این بین شرط و شروط هایی را مطرح کرده اند.

مقتدایی تاکید کرد: از سویی دیگر آمریکایی ها اعلام می کنند که ما هیچ تمایلی به مذاکره نداریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که امریکایی ها تمایل بر این دارند که ما منافع ملت ایران را نادیده بگیریم.

وی بیان کرد: آمریکایی ها تمایل بر این دارند که آنچه که انها می خواهند را ما انجام دهیم تا آنها بهره برداری های رسانه ای و سیاسی خودشان را انجام دهند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در حال حاضر ما به عنوان کشوری مستقل و کشوری که در سطح بین المللی اراده خودش را عملیاتی می کند، مطرح هستیم آنهم به مانند یک قدرت نوظهور.

ریاکاری و دروغ گویی بخشی از سیاست آمریکایی هاست

مقتدایی با بیان اینکه ما در تحریم های امریکا شکاف های عظیمی ایجاد کردیم،بیان کرد: اینکه رئیس جمهور در اجلاس شانگ های حاضر شدند و ما توانستیم با همه کشورهای پیرامونی خودمان در آسیای میانه ارتباط برقرار کنیم، چیزی بوده که ما می خواستیم در برجام به آن برسیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال انجام مذاکرات فرسایشی نیستیم، بیان کرد: ما به دنبال تامین منافع ایران در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم. در حال حاضر امریکایی ها هم عهد شکنی و هم پیمان شکنی کرده اند و در این شرایط نمی توان وارد فضای گفت و گو شد.