احتمال جلسه با رئیس جمهور در رابطه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی/ یازده سال ادغام نتیجه ای نداشته است

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرامون این موضوع کمیسیون جلسه ای را با مرکز پژو هش های مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

وی تاکید کرد: در این جلسه ما مطلع شدیم که مرکز پژوهش های مجلس یک گزارش مفصلی در زمینه تفکیک وزارتخانه ها به ریاست جمهوری ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران و مرکز پژوهش های مجلس در زمینه تفکیک وزارت راه و شهرسازی اعلام موافقت کرده است، بیان داشت: مرکز پژوهش های مجلس حتی مخالف ادغام این وزارتخانه در گذشته بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی یازده سالی که از ادغام وزارت راه و شهرسازی می گذرد هیچ اتفاق مثبتی در پی این ادغام در وزارت راه و شهرسازی رخ نداده است و همین دلایل در زمینه ناکارامدی این ادغام کفایت می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه ادغام وزارت راه و شهرسازی هم باعث بدتر شدن امور مربوط به راهسازی و هم مسکن سازی شده است، بیان کرد: در حال حاضر تغییر و تحولاتی در وزارت راه و شهرسازی رخ داده است و رئیس جمهور در اوایل شروع به کار خود نیز در زمینه تفکیک وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که باید مقداری در این زمینه صبوری کرد.

احتمال جلسه با رئیس جمهور در رابطه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی/ یازده سال ادغام نتیجه ای نداشته است

وی بیان کرد: یکی از دلایل موافق کمیسیون عمران با تفکیک وزارت راه و شهرسازی این است که تاکید کند این ادغام از اساس اشتباه بوده است. از این رو ما باید یک جلسه با رئیس جمهور در این زمینه برگزارکرده و این موضوع را نهایی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تصمیم قطعی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی بگیریم بیان کرد: دلایل متعددی در زمینه تفکیک وزارت راه وشهرسازی وجود دارد و یکی از عمده دلایل آن این است که در یازده سال گذشته از این ادغام نه مردم و نه حوزه مسکن و نه راه هیچ خیری ندیدند.