دنیا از خودکفایی ایران در زمینه تجهیزات نظامی متحیر است

مجتبی ذالنوری گفت: در آستانه هفته بسیج، روز نیروی دریایی و سالگرد شهادت شهید بزرگوار فخری زاده قرار داریم، از این رو برنامه های فراکسیون برای آن ایام را مرور کردیم و به اتفاق آرای هیات رئیسه فراکسیون، برنامه هایی برای این ایام در نظر گرفته شد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: فراکسیون فعالیت های خوبی در زمینه های مختلف داشته است، لازم است فراکسیون در حوزه دفاع و اقتدار ملی در کنار کمیسیون امنیت ملی و سایر ارکان مجلس در حل مشکلات حوزه دفاع و قرار گیرد و ایفای نقش کند. کارهای بسیار بزرگی در نیروهای مسلح بعد از انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است که قرار شد فراکسیون این موارد را به صورت جدول مقایسه ای و بیانیه تحلیلی ارائه کند.

وی بیان کرد: توان دفاعی کشور قبل از انقلاب اسلامی، مستقل و بومی نبود در حقیقت ما در بُعد دفاعی و نظامی به قدرت های بیگانه وابستگی شدید داشتیم، تنها در ارتش بیش از 4 هزار مستشار آمریکایی داشتیم که مقدرات را آنها رقم می زندند، با پیروزی انقلاب اسلامی فرار نیروهای نظامی از پادگان و غارت اسلحه ها رخ داد و شاهد تبلیغ منافقین برای انحلال ارتش بودیم که وضعیت نظامی و دفاعی کشور به شدت دچار مشکل شد.

این نماینده مجلس افزود: با تدبیر الهی حضرت امام(ره) روح امید در کالبد ارتش دمیده شد که تا آخر جنگ بهترین نقش را ایفا کرد در کنار ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج شکل گرفت که با ابتکار امام از سقوط انقلاب جلوگیری شد چرا که همه نظام سلطه بر نابودی کشور قد علم کرده بودند، تجارب دفاع مقدس و نگاه واقع بینانه ای که ما همیشه در معرض تهدید  دشمنان هستیم باعث شد در حوزه دفاعی و امنیتی توان ویژه پیدا کنیم.

دنیا از خودکفایی ایران در زمینه تجهیزات نظامی متحیر است

ذوالنوری یادآور شد: دنیا از خودکفایی‌های ارتش، سپاه و وزارت دفاع در زمینه تولید، تجهیزات و تسلیحات نظامی متحیر است، اتهام اینکه پهپادهای نظامی جمهوری اسلامی باعث شکست اوکراین در جنگ با روسیه شده است به این معنا است که دشمنان و آمریکا بر این باور است که جمهوری اسلامی از لحاظ تجهیزات به حدی رسیده که می تواند در بازار سلاح جهان حضور داشته باشد.

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توانمندی های نظامی ایران در تولید موشک، ماهواره بر و سایر تجهیزات نظامی  قابل افتخار است که قرار شد در آستانه هفته بسیج، روز نیروی دریایی و سالگرد شهید فخری زاده، فراکسیون بیانیه تحلیلی منتشر کند.