در مقابل هرگونه اظهار نظر خارجی متحد خواهیم بود/جمهوری آذربایجان آداب و رسوم همسایگی را حفظ کند

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در ادامه لفاظی‌ها علیه ایران در سخنانی تامل برانگیز در نهمین اجلاس سران سازمان کشورهای تُرک در ازبکستان، گفت که کشورش تلاش می کند تا کسانی که به سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده اند، به اندیشه آذربایجانی وفادار بمانند.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور، جمهوری آذربایجان بیان کرد: ایران و جمهوری آذربایجان فارغ از اینکه پیشنه یکسانی در گذشته های نسبتا دور دارند اشتراکات مذهبی ، ملی و فرهنگی زیادی هم دارند.

وی با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان باهم همسایه هستند و قرار است همسایه بمانند،تاکید کرد: بر همین اساس انتظار داریم که حسن روابط و اصول همسایگی رعایت شود لذا ما باید در همسایگی حد و حدود همسایگی را رعایت کنیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی تمایلات از جانب برخی افراد مطرح می شود و تا زمانی که به موضع رسمی تبدیل نشده اشکالی ندارد، اما وقتی این موارد به موضع رسمی تبدیل می شود بعضا جای تاسف پیدا می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران بزرگ، قوی و قدرتمند است، بیان کرد: ما مردم یکپارچه ای هم داریم و اگر هم اختلاف نظرهایی در داخل کشور پیش می اید این خود نشان اززنده بودن کشور دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مقابل هرگونه اظهار نظر خارجی متحد خواهیم بود،بیان کرد: توصیه بنده به عنوان یک برادر هم مرز که با زبان مشترک و فرهنگ و اداب و رسوم مشترک زندگی می کنیم این است که اداب و رسوم همسایگی حفظ شود.

در مقابل هرگونه اظهار نظر خارجی متحد خواهیم بود/جمهوری آذربایجان آداب و رسوم همسایگی را حفظ کند

وی با بیان اینکه برخی از اظهارنظر های مسئولین جمهوری آذربایجان کارکرد داخلی دارد،بیان کرد: این موارد و مواضع تاثیری در اراده جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هر حال این مشکلات هم روزی حل خواهد شد و ما اجازه نخواهیم داد که وضعیت ژئوپلتیک منطقه تغییری پیدا کند لذا ما همیشه از اراضی جمهوری آذربایجان دفاع کردیم و گفتیم که این اراضی برای مردم آذربایجان هستند و باید به آذربایجان برگردند؛ همچنین در عالی ترین سطح مقام معظم رهبری از این مسئله دفاع کرده و گفته اند که ما از آزادی اراضی جمهوری آذربایجان خرسندیم و ما هم می گوییم که از این مسئله خرسندیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال انتظار داریم مسئولین این کشور برای تلافی جویی از برخی ناکامی ها اینگونه حُسن همجواری را قربانی نکنند.