چرا مغازه دار کردستانی عذرخواهی کرد؟

در هفته های گذشته کشور روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشت. آخرین نفس های این التهاب هنوز هم دامن برخی اقدامات و روندها را نشانه می گیرد. جمعه گذشته رئیس جمهور در اقدامی قابل تقدیر عازم کردستان شد، استانی که در ناآرامی های اخیر به محل قدرت نمایی معاندان و براندازان بدل شده بود.

حجت الاسلام رئیسی به عنوان مقام ارشد اجرایی کشور دست پر به میان مردم کردستان رفت و اقدامات تحسین برانگیزی داشت؛ حضور در جمع علما و روحانیون شیعه و سنی و بازدید سرزده اش از بازار سنندج و صحبت بی واسطه با مردم از جمله آنهاست.

اقداماتی حساب شده برای تزریق آرامش و جلب رضایت مردم مظلومی که شاهد پروپاگاندای رسانه ای براندازان مبنی بر استمرار آشوب و ناامنی در کردستان بوده اند. پروپاگاندایی که بیرون از مرزها در بستر شبکه های مجازی و ماهواره ای به شدت پمپاژ می شود و ماکتی کوچک از آن درون مرزها توسط عوامل استخدامی شان به تصویر کشیده می شود، اگرچه بستر این موج سواری براندازان برخی اعتراضات بحق مردم در هفته های گذشته برای ابراز نارضایتی از برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی بود، اما بلوای معاندان سمت و سوی این اعتراضات مدنی را به اغتشاش و ناآرامی کشاند، چنانکه بنا به اعلام شورای عالی امنیت ملی طی هفته های گذشته 200 هموطن در جریان این ناآرامی ها کشته و شهید شده اند.

التهابات فروکش کرد و ناکامی جریان های ضدمردمی در پیشبرد پروژه هایشان از براندازی گرفته تا تجزیه ایران، حالا به بحث ایجاد شکاف و گسست میان مردم و در کف جامعه تنزل یافته است ، آنها در صددند با القای دو دستگی و دو قطبی، میان مردم، آرامش برقرار شده در کشور را برهم بزنند و در بستر این فضا مجدد علیه ایران طرح دسیسه و آرامش مردم را بر هم بزنند. پروژه ای که از ماجرای تحریم تیم ملی فوتبال کشورمان کلید خورد و با مانور بر سر شادی های جزیی خیابانی در واکنش به باخت تیم ملی در مصاف با تیم های فوتبال انگلیس و امریکا از آن پرده برداری شد. پروژه ای دور از غیرت و میهن پرستی ایرانیان که حامیانش معدود و معلوم الحالند؛ چرا که رقص با پرچم انگلیس و امریکا- دو کشور استعمارگر با رزومه سیاه کودتا در ایران - در مقابل شکست تیم ملی کشورمان به دور از هویت و تاریخ ایران است.

براندازان در تلاشند با ایجاد گسست بین مردم و تشکیل دو قطبی بر نارضایتی موجود در کف جامعه بدمند و مردم را رو به روی هم قرار دهند، موید امر هم هجمه هایی است که در پی سفر رئیس جمهور به کردستان، مغازه دار کردستانی را نشانه گرفت. حملات بی وقفه ای که این هموطن عزیز را مجبور به ضبط ویدئو عذرخواهی کرده تا مغازه و خانواده اش از آتش و نفرت پراکنی براندازان در امان باشد؛ آن هم به دلیل تعارف چند شکلات به رئیس جمهوری که در جریان بازدید از بازار سنندج به مغازه او هم سر می زند.

در حاشیه تهدید مغازه دار کردستانی نکته ای مهم نهفته است که بر متن روایت غالب است و آن اینکه اگر مردم کردستان خشمی به نظام جمهوری اسلامی دارند، چرا در نشست علما و روحانیون شیعه و سنی شان بروز و نمود نیافت و این نشست در اوج صمیمت و میهمان نوازی از رئیس جمهور برگزار شد؟ اگر خشمی از استقبال و مهمان نوازی در کردستان وجود دارد چرا علما و روحانیون اهل سنت به خاطر خوش رفتاری و مهمان نوازی آماج نقد قرار نگرفته اند و تهدید به مرگ و آتش زدن خانه و زندگی نشده اند؟

روایت حقیقی ماجرا تکاپوی مفتضحانه براندازان و فریادهای مجازی شان برای ایجاد و القای دو قطبی در میان مردم است. در این دوقطبی، انصافا مردم نقشی ندارند و نمودش در برخی کشته سازی ها و آتش زدن های چند خانه و مکان عمومی که سرمایه خود مردم هستند عیان شده است.

روایت حقیقی رابطه نظام جمهوری اسلامی و کردستان همان قابی است که رئیس جمهور را در جمع خندان و صمیمی علمای شیعه و سنی به تصویر می کشد و رئیس جمهور در نماز به امام جماعت اهل سنت اقتدا می کند .