بازدید غریب‌آبادی از وضعیت بازداشت شدگان مرتبط با ناآرامی‌های اخیر

کاظم غریب‌آبادی ، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، طی سه روز متوالی از زندان اوین، زندان تهران بزرگ و زندان زنان و بازداشتگاه‌های تحت نظارت سازمان زندان‌ها بازدید و در جریان وضعیت بازداشت شدگان مرتبط با اغتشاشات اخیر قرار گرفت.

 

وی در این بازدیدها با تعدادی از بازداشت شدگان نیز بطور جداگانه گفت‌وگو کرد و در جریان آخرین وضعیت آنان قرار گرفت.

وی، همچنین به بررسی بهره‌مندی متهمان از حقوق مختلف خود مانند تفهیم اتهام، دسترسی به وکیل، تماس و ملاقات با خانواده، وضعیت بهداشتی و غذایی و ... پرداخت.

دبیر ستاد حقوق بشر در گفت‌وگو با مسوولین و مقامات ذیربط نیز بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های بازداشت شدگان و بهره مندی آنان از حقوق خود در هر مرحله (دستگیری، تحقیقات مقدماتی، محاکمه و حضور در بازداشتگاه یا زندان) تاکید کرد.

بازدید غریب‌آبادی از وضعیت بازداشت شدگان مرتبط با ناآرامی‌های اخیر

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در جریان بازدید از زندان اوین با برخی خانواده‌های بازداشت شدگان نیز دیدار کرد و در جریان خواسته‌های آنان قرار گرفت و پیگیری این تقاضاها را در دستورکار قرار داد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه بازدیدهای خود، این هفته همچنین به کانون اصلاح و تربیت تهران می‌رود تا از نزدیک، وضعیت افرادی که در ارتباط با اغتشاشات بازداشت و در این مکان نگهداری می شوند را بررسی کند.