شروط چهارگانه غربی ها برای عدم حمایت از اغتشاشات در ایران

در حالی که چند کشور حامی اغتشاش‌گران در ظاهر بر عدم حمایت و همراهی از اغتشاشگران در ایران تاکید می کنند اما در عمل روایت میدان چیز دیگری را حکایت می کند.

یک مقام امنیتی در گفتگو با شبکه العالم با تایید حمایت های پر حجم چند کشور غربی از اغتشاشات اخیر در ایران تاکید کرد این کشورها اعلام کرده اند در مقابل پذیرش شروطی چهارگانه دست از حمایت از اغتشاشگران در ایران بر خواهند داشت.

به گفته این مقام امنیتی چند کشور دخیل در اغتشاشات اخیر در ایران اعلام کرده اند در مقابل تزریق بی قید و شرط نفت و گاز ایران به بازار جهانی انرژی در شرایط بحرانی کنونی، پذیرش دیدگاه های غرب در پرونده هسته ای، کنار آمدن جمهوری اسلامی ایران با رژیم سعودی درخصوص مسائل منطقه ای و بالاخره عدم همراهی ایران با روسیه، دست از حمایت از اغتشاشگران در ایران برخواهند داشت.

تاملی در شروط اعلام شده از ناحیه کشورهای غربی نشان می دهد که این کشورها به اغتشاشگران نگاهی صرفا ابزاری داشته اند و این نگاه را در قالب شعارهای حقوق بشری و تحمیل جنگی رسانه ای تعقیب می کرده اند.

اعتراضات در ایران با بهانه درگذشت مهسا امینی آغاز شد و با حمایت چند کشور غربی به اغتشاش تبدیل شد. حاصل اغتشاشات تخریب ممتلکات عمومی، بروز ناامنی و ناآرامی در کشور به مدت ۲ماه و بالاخره کشته شدن و به شهادت رسیدن بالغ بر ۲۰۰ نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم و نیروهای تامین امنیت بود.

شایان ذکر است؛ سفرای برخی از این کشورها در ایام اغتشاشات به وزارت خارجه احضار شدند.