رسانه های «گلابی» یا «گلابی» های رسانه ای؟!

وزارت جهاد کشاورزی ا ز مهمترین وزارتخانه ها و متولی امنیت غذایی کشور بوده و نقش اساسی در تأمبن کالاهای اساسی و معیشتی مردم را دارد و لذا این رسالت عظیم و گسترده، حساسیت چنین موضوعات منتسب به بخش کشاورزی کشور را دوچندان می کند. 

از آنجایی که تقطیع سخنان مسئولان و برجسته سازی از گفتارهایی که جنبه معمول داشته و در واقع توضیحات تکمیلی به دنبال دارد، حربه اصلی رسانه های وابسته به جریانات معاند برای دروغ پردازی و شایعه سازی است، در توضیح اظهارات وزیر جهاد کشاورزی می توان با استناد به این موضوع و منظور واقعی گوینده مطلب، گفت صحت و سقم صحبت های دکتر ساداتی نژاد زمانی آشکار می شود که نیم نگاهی نیز به دولت هایی بیاندازیم که در طول دوران تصدی و روی کار بودن، مدیریت ثروت کشور را بلد نبوده و تبعات زیادی را از قبال این ناکارآمدی برای معیشت مردم ایجاد کردند.

سخنان وزیر جهاد کشاورزی زمانی مصداق «بلد نبودن هزینه کردن ثروت» را دارد که مدعیانی که زبان صحبت با دنیا را دارند، پتانسیل کشاورزی ایران که قابلیت جایگزین شدن به جای نفت برای اقتصاد کشور دارد را آنچنان نابسامان کردند که سمت و سوی کشاورزی ایران به واردات سوق داده شد و از خودکفایی در گندم به وارد کننده شدن در گندم و سایر محصولات کشاورزی رسیدیم.

بلد نبودن استفاده از ثروت صحیح است، اما منظور جناب وزیر در زمانی است که تصدی امور دولت در دستان مشتی غربگدا و برجام پرست بود که حتی آب خوردن مردم را به مذاکرات برجامی شان گره زده و از دغدغه های مردم در حوزه های دیگر غافل بودند.

مطلب مورد اشاره رسانه قلم به مزد و دروغ پراکن سعودی زمانی مصداق حقیقت می یابد که ذخایر طلا و ارز مملکت با بی کفایتی و ناکارآمدی دولت نالایق یازدهم و دوازدهم به حداقل رسید و نابلد بودن استفاده از ثروت را به خوبی تفسیر کرد. 

مدیریت بهره برداری از ثروت کشور موقعی ناکارآمد و نابلد شد که تصمیمات سیاسی و خلق الساعه ای مدیران ارشد دولت مدعی اصلاح طلبی، زمین های کشاورزی را که می توانست با الگوی صحیح و برنامه ریزی شده برای کشت، خودکفایی و تامین اقلام اساسی مردم را تضمین کند، به املاک مسکونی و تجاری تبدیل کرد و کشاورزان را از خانه و کاشانه و روستاهایشان به شهرها کوچ داد.

به زعم ما نیزاین مدیریت ثروت به روش جریان اصلاحات، بلد نبودن است چراکه وقتی کعبه آمال مدیران تصمیم گیر دولتی که وظیفه به سامان کردن منابع ثروت کشور را دارند، آمریکا و اروپا و برجام می شود، باید هم ما انتظار آشفتگی و نابلدی را داشته باشیم.

این «بلد نبودن» درست است اما زمانی که دولت مدعی گفتگوی تمدن ها و دولت سازندگی هم همین رویه را پیش رو گرفته و با منابع ثروت کشور کاری کردند که وابستگی و واردات بی رویه کمر تولید را شکست و درهای واردات بی رویه به بهای مرگ تولید و فزونی بیکاری، باز شدند.

آنچه از عملکرد رسانه های معاند و جیره خوار تاکنون دیده شده، پرداختن به اموری است که از قبال آن آبی برای کاسه لیسی و جیب پرکردن شان گرم شود؛ نگاهی گذرا به روند شایعه سازی، دروغ پراکنی و سوژه سازی معاندان قلم به مزد و مزدور به ویژه در ایام اخیر نشان می دهد که نقش پررنگ آنها درجنگ ترکیبی – شناختی و اجرای پروژه های مثلث شوم غربی – عبری – عربی، آنچنان بی فروغ گشته که در به در به دنبال یافتن سوژه هایی هستند که با مانورهای کذب روی آن، چراغ خاموش فتنه را کمی جان بخشند و البته زهی خیال باطل ...

آنچه امروز بر همگان مبرهن است، عملکرد خوب دولت مردمی آیت الله رئیسی به ویژه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی از جمله تصحیح الگوی کشت، تنظیم بازار، مقابله با سوداگری و واسطه گری، ساماندهی بازار آشفته مرغ و گوشت، تأمین نهاده های دامی، ساماندهی اوضاع گندم، حبوبات، برنج و سایر اقدامات گسترده و متعدد است، دامنه وسیع این اقدامات موجب گردید در جنگ اقتصادی، تسلیم و مرعوب خواسته های پلید دشمنان نشویم. 

اقدامات جهادی جهادگران وزارت جهادکشاورزی به عنوان شاخص ترین و حیاتی ترین وزارتخانه عرصه اقتصاد و امنیت غذایی کشور، درعرصه ساماندهی امور محوله و به سامان نمودن بازارهای مختلف معیشتی مردم، امروز مایه فخر و مباهات همه ایرانیان است، این گام های سازنده، امیدآفرین و اثربخش قطعا برگ های زرینی بر بر کارنامه درخشان نظام و انقلاب اسلامی ارزشمندمان بوده و از این رو هجمه های این چنینی از سوی بنگاه های تولید دروغ دشمن به این نهاد خدمت رسان، دور از انتظار نیست. یقینا این اقدامات عزم جهادگران جهادکشاورزی را در عمل به تکالیف خود راسخ کرده و شاهد گام های راسخ تر و استوار تر آنان در این مسیر هستیم.