مجموعه های بزرگ و صنعتی به هیچ وجه نباید فرار مالیاتی داشته باشند

بهزاد رحیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در پاسخ به سوالی درباره اخذ مالیات از مجموعه های پتروشیمی و کارخانه های فولادی و جلوگیری از فرار مالیاتی آنها گفت:اخذ مالیات برای کسب و کارهای خرد و صنایع بزرگ و مادر مشخص است.

وی تاکید کرد: قانون برای هر مجموعه ای سقفی از بخشودگی را در نظر گرفته و معافیت های مالیاتی هم مدنظر است با این حال اگر پتروشیمی ها و کارخانه های فولادی فرار مالیاتی داشته باشند، این موضوع ماحصل ضعف نظارتی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجموعه های بزرگ و مادر به هیچ وجه نباید فرار مالیاتی داشته باشند لذا ما سه سامانه برای اخذ مالیات از این شرکت ها داریم علاوه بر آن این مجموعه ها پایانه فروش برای رصد حساب هایشان دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: حتما با به کار گرفتن این سامانه ها ضریب فرار مالیاتی پائین امده و البته انتظار داریم در این بخش ها نظارت بیشتری صورت گیرد.

این نماینده مجلس شوری اسلامی بیان کرد:هر ریال فرار مالیاتی که امیدواریم چنینی چیزی وجود نداشته باشد،از جیب مردم پرداخت خواهد شد.

بهزاد رحیمی

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:البته ما نمی توانیم منکر صد درصدی فرار مالیاتی شویم اما با این سامانه ها و همچنین دستگاه های نظارتی اعم از دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی فرار مالیاتی کم خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:به واقع سامانه های مالیاتی را برای این تعریف کرده اند که دخالت انسانی کم شده و شفافیت در این بخش بالا برود.