تعطیلی تابستانه مجلس معنا ندارد

به گزارش افکار نیوز ،حجتالاسلام سید علیمحمد بزرگواری امروز در گفتوگو با فارس،با انتقاد شدید از تعطیلی یک ماهه مجلس در فصل تابستان گفت: بر اساس روندی که در مجلس وجود دارد نمایندگان در طول یک ماه سه هفته را در اختیار مجلس هستند و یک هفته را نیز میتوانند برای رتق و فتق امور حوزه انتخابیه به خود اختصاص دهند.

وی با کافی دانستن این مدت تعطیلی ابراز داشت: نمایندگان در طول همین یک هفته تعطیلی در یک ماه هم می‌توانند مشکلات حوزه انتخابیه خود را پی‌گیری کرده و هم به استراحت و کارهای شخصی بپردازند.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه این تعطیلی‌ها و تعطیلات تابستانه را که روی هم جمع کنیم بیش از سه ماه در سال می‌شود که برای مجلس با حجم بالای کارهای به جا مانده و امورات در دست اقدام زمان زیادی به نظر می‌رسد.

بزرگواری با بیان این‌که در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی این نقطه ضعفی بزرگ برای مجلس به شمار می‌رود، تأکید کرد: اینگونه تعطیلات منافی با فرمان رهبری است و از نمایندگان و هیئت رئیسه می‌خواهیم که برای تحقق فرمان رهبری و هم‌سویی مجلس با این فرمان، دستور لغو تعطیلات تابستانه مجلس صادر شود.

این نماینده مجلس با بیان این‌که در سفرهای خارجی و تعدد آن‌ها نیز باید تجدید نظر شود، تصریح کرد: لوایح متعددی اکنون از مجالس هفتم و هشتم روی هم جمع شده که بی‌شک با این همه مدت تعطیلی در مجلس هرگز مجال رسیدگی به آن‌ها را نخواهیم داشت.

وی با بیان این که عدم رسیدگی به لوایح دورههای گذشته مجلس موجب سردرگمی دستگاهها و ایجاد مشکل برای مردم میشود، خاطرنشان کرد: تعطیلات بیمورد و عدم حضور برخی نمایندگان در جلسات علنی مجلس مشکلات عدیدهای را ایجاد خواهد کرد که امیدواریم حداقل در این مجلس دچار چنین قصوراتی نشویم.