تجهیزات دستگاهی در بخش گاز به روزرسانی شود/نباید در کشور کمبود گاز داشته باشیم

کمال علی‌پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به افزایش مصرف گاز و احتمال قعطی آن بیان کرد: ما در کشور کمبودی در تولید مصرف گاز نداریم.

وی با بیان اینکه تجهیزات دستگاهی در تولید گاز باید به روزرسانی شود،بیان کرد: ما نباید کمبود گازی داشه باشیم علاوه بر اینکه ما فرهنگ مصرف خوبی در کشور نداریم و در همه چیز مصرف بالایی داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ما در منابعی از جمله برق،آب و گاز مصرف بالایی داریم و باید مقداری الگوی مصرفمان را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه ما بیشترین کمبود آبی را داشته و با این حال بیشترین مصرف کننده آب هم هستیم بیان کرد: بنابراین مصرف گاز هم در این بخش مستثنی نیست و باید در مصرف گاز دقت کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در زمینه مصارفی که در کشور از منابع طبیعی صورت می گیرد، به دولت حق بدهیم بیان کرد:ما باید اصول زیرساختی مصرف را رعایت کنیم.

تجهیزات دستگاهی در بخش گاز به روزرسانی شود/نباید در کشور کمبود گاز داشته باشیم

وی با اشاره به اشکالات نظام مهندسی ساختمان های تولید شده بیان کرد:ما باید به موضوع و مبحث کنترل انرژی ساختمان ها سخت گیرانه ورود کنیم چراکه در همه دنیا اینگونه مسائل رعایت می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان مثال وقتی براساس وسائل گرمایشی و سرمایشی مقداری درون خانه را گرم و یا سرد کردیم دیگر نیاز به استفاده از این وسائل نیست و باید در استفاده آن صرفه جویی کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:ما باید به مبحث 19 ایجاد ساختمان که به مسئله کنترل انرژی ساختمان اشاره دارد توجه جدی داشته باشیم لذا وزارت نفت هم باید این مسئله را در دستور کار قرار داده و موضوع آن را به شهرداری ها ابلاغ کند.

وی بیان کرد: شهرداری ها باید در صورت عدم رعایت قوانین مبحث 19 ساخت مسکن ،پایانه کار لازم را به پیمانکاران ندهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:به عنوان مثال ما در برخی از کارخانجاتمان می بینیم که کارخانجات هدر رفت منابع دارند و بعد متوجه می شویم که لوله انتقال انرژی در ان کارخانه این منابع انرژی را هدر داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر 40 الی 45 درصد از هدر رفت آب ما به واسطه مشکلاتی است که در انتقال آب در لوله وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید در به روزرسانی این تجهیزات فنی نهایت تلاش را داشته باشد و در عین حال نباید مشکلات به مانند سال گذشته باشد تا ما به واسطه مصرف بالای انرژی صنعت را تعطیل کنیم.