برنامه هفتم توسعه متناسب با توان کشور تدوین شود

کیومرث سرمدی در گفت و گو با خبرنگار افکارنیوز، با اشاره به الزامات برنامه هفتم توسعه و بررسی آن در مجلس تاکید کرد: دو نکته باید در زمینه تدوین برنامه پنجساله هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدالت محوری و رعایت عدالت در آمایش سرزمینی باید در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد بیان کرد: باید متناسب با برنامه آمایشی استان ها عدالت محوری مد نظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه باید با یک نگاه واقع بینانه تدوین شود چراکه ما به اهداف برنامه های قبل به خوبی دست پیدا نکردیم و بیش از50 درصد از برنامه ها اجرایی نشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه هفتم توسعه باید با یک نگاه واقع بینانه و متناسب با توان کشور تدوین شود تا ما در پایان هر دوره بدین شکل با درصد پایینی از اجرای این برنامه مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: باید با نگاه دقیق به منابع و توان نیروی انسانی و توان مادی،برنامه هفتم را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به مسئله محور بودن برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: ما وقتی برنامه توسعه را می نویسیم باید ببینیم چه اهدافی را در این برنامه پیگیری می کنیم به عنوان مثال اگر می خواهیم در بحث مسکن و یا بهداشت و درمان به اهداف خود برسیم،باید متوجه نیازهای روز باشیم و نهایتا اهداف خودمان را تعریف کنیم و این برنامه را متناسب با ان مسائل تنظیم کنیم.

برنامه هفتم توسعه متناسب با توان کشور تدوین شود

وی در زمینه ارائه بودجه سالیانه و برنامه هفتم توسعه به مجلس بیان کرد: پیش بینی بنده این است که ابتدا برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شده و بودجه هم به صورت یک دوازدهم مصوب خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت نتواند برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه دهد و اگر قرار باشد این برنامه تمدید شود باید اذن رهبری را در این زمینه داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این شرایط حکمفرما شود بودجه در صحن مجلس بررسی خواهد شد و البته یکی از مشکلات هم این است که بودجه براساس برنامه هفتم تنظیم نخواهد شد. با این حال ما تذکر دادیم که ابتدا باید برنامه هفتم توسعه به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی تاکید کرد: بهتر این است که ابتدا برنامه هفتم توسعه به صحن علنی مجلس ارائه و بررسی شود.