کمبود های سلامت میراث دولت قبل است

رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به عملکرد دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم‌های موجود عملکرد دکتر عین اللهی مثبت ارزیابی می شود.
وی دکتر اللهی را وزیری معتقد، حزب اللهی، انقلابی، با انگیزه و اهل کار شبانه روزی دانست و افزود: اینجانب از زمان وزارت دکتر کامران لنکرانی که آقای عین اللهی معاون وزیر بود، ایشان را می شناسم. ایشان از همان زمان فردی پرکار و جهادی بود و دغدغه عدالت و تعالی سلامت را داشت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یکی از عملکردهای مثبت دکتر عین اللهی را مقابله با کرونا دانست و افزود: اینکه آمار جانباختگان کرونا یکباره کاهش یافته و از ۸۰۰ نفر در روز به زیر پنج نفر و حتی در برخی روزها به صفر رسید، کاری بزرگ و قابل تقدیر است.
رحمانی گفت: ما در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مالیات ارزش افزوده را برای وزارت بهداشت یک درصد تعیین کردیم و با مسئولان سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم تا این رقم تخصیص یابد و نیازهایی که وزارت بهداشت دارد با این بودجه تامین شود.
وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای جوانی جمعیت ، تصریح کرد: ما گزارش های خوبی از عملکرد وزارت بهداشت در افزایش جمعیت کشور که قانون آن توسط مجلس مصوب شد، داریم. خوشبختانه گزارش هایی که از اجرای این قانون چه در صحن مجلس و چه در کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه شد، نشان از این دارد که اقدامات خوبی در قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت انجام شده و بسیار امیدوار کننده است.
نماینده ناظر مجلس در شواری عالی سلامت کشور مسئله بهداشت و درمان را یکی از مسئله کلیدی و مهم دانست و افزود:مساله پزشکان و پرستاران موضوعی است که هم مجلس به آن عنایت ویژه دارد و هم گستردگی کار طوری است که اگر می خواهیم به شاخص هایی که در دیگر کشورهاست برسیم، باید سرمایه گذاری زیادی صورت گیرد.
رحمانی با اشاره به پیشرفت های پزشکی در ایران گفت: در حال حاضر در بخش سلول های نانو، چشم پزشکی، قلب و ... پیشرفت های خوبی داشتیم. طوریکه حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای درمان به داخل می آیتد، چرا که هم هزینه کمتری دارد و هم اعتماد بیشتری به پزشکان ایرانی است.
وی با اشاره به برخی نقایص و کمبود های در عرصه بهداشت و درمان که ریشه در گذشته دارد، گفت: از جمله در حوزه انتخابیه اینجانب کمبودهایی وجود دارد که در سفر استانی دکتر عین اللهی مشکلات و کمبودها بررسی شد و خوشبختانه ایشان دستور های خوبی برای رفع مشکلات صادر کرد و این برای بنده و مردم منطقه امید بخش است.
نماینده ناظر مجلس در شواری عالی سلامت کشور با اشاره به 77 سفر استانی وزیر بهداشت و رسیدگی به مشکلات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم گفت: سفرهای استانی دکتر عین اللهی برای رفع مشکلات موثر و مفید است.