یک آمار جالب درباره رئیسی

به نقل از وزارت علوم ، علی خطیبی معاون اداری، مالی وزارت علوم در اولین نشست تخصصی مدیران منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان تهران که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم که آموزش عالی کشور دارای سه رکن اصلی؛ اعضای هیأت علمی، دانشجویان و یاوران علمی است و کل بار آموزش عالی کشور بر روی این سه رکن قرار دارد که هر یک از این ارکان اگر نقصانی در عملکرد داشته باشند، در بهره‌وری سیستم تأثیر دارد.

خطیبی افزود: روزهای نخست استقرار دکتر زلفی گل در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ عبارت یاوران علمی را در رابطه با کارکنان به کار بردند که این امر نشان دهنده نگاه متفاوت نسبت به کارکنان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش داریم آئین‌نامه‌ها را در جهت کم کردن فاصله و شکاف بین اعضای هیئت علمی و یاوران علمی تا جایی که قانون به ما اجازه می‌دهد به نفع یاوران علمی اصلاح کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، افزود: نقش یاوران علمی بسیار حائز اهمیت است و در وزارتخانه و دانشگاه‌های زیر مجموعه باید حرمت، کرامت و اعتبار منابع انسانی شود.

وی خطاب به مدیران منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان تهران گفت: توقع داریم شما عزیزان محور منابع انسانی باشید و حضور شما در دانشگاه‌ها غم‌گسارانه و مشکل گشایانه باشد.

خطیبی یادآور شد: باید به معیشت و رفاهیات کارمندان توجه و رسیدگی بیشتری شود.

وی افزود: به همان میزانی که مدیران به مقررات حضور و غیاب کارمندان حساس هستند باید نسبت به مسائل دینی، تقیدات اسلامی و مسائل نظام و انقلاب نیز حساس باشند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه ما در دفاع نظام و انقلاب همواره سرمان بالاست، عنوان کرد: خدماتی که جمهوری اسلامی به ایران و مردم ارائه داده اگر در یک دادگاه عادلانه و با یک ذهن سالم و یک عقل سلیم آن را قضاوت کنید تاکنون در این مرز و بوم، حکومتی تشکیل نشده که به این میزان به مردم کشور خود خدمت کرده باشد.

خطیبی در ادامه سخنان خود به حضور رئیس جمهوری در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: رئیس دولت بیشترین حضور را در دانشگاه‌ها داشته‌اند؛ به طور متوسط هر دو ماه در یک دانشگاه حضور یافته و از نزدیک با مسائل آن دانشگاه آشنا شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیاز است در حوزه تخصصی مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌ها مراکز آموزشی و پژوهشی هم‌افزایی داشته باشند و از تجربیات دانشگاه‌های بزرگ و ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بهره‌مند شده و تا جایی که ممکن است فعالیت‌ها را به بستر الکترونیکی منتقل و فرآیندها را تسهیل‌تر کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با کمک مدیران منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی، بتوانیم در حوزه منابع انسانی، آموزش عالی را به اعتلا برسانیم.