آماده‌باش ارتش اردن برای برگزاری اجلاس «بغداد» با حضور ایران

ارتش اردن ، شامگاه شنبه، اعلام کرد که در راستای برگزاری امنیت اجلاس «همکاری و شراکت بغداد»، قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از جاده فرودگاه بین‌المللی «الملکه علیاء» در عمان تا منطقه «البحر المیت» مستقر نماید.

 

بنابر بیانیه منتشر شده در وب‌سایت رسمی ارتش اردن، یک مقام مسئول این کشور در این باره گفت: «نیروهای مسلح اردن، نظامیان و خودروهای نظامی خود را از جاده فرودگاه بین‌المللی الملکه علیاء تا منطقه البحر المیت به منظور زمینه‌سازی برای آغاز مرحله دوم اجلاس همکاری و شراکت بغداد مستقر خواهد کرد؛ نشستی که قرار است روز سه‌شنبه آینده برگزار شود.»

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در هشتم دسامبر ماه جاری میلادی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اردنی و مصری خود در امان -پایتخت اردن- اعلام کرده بود که انتظار می‌رود ایران و ترکیه نیز در این اجلاس شرکت کنند.

حدود چهار روز پیش از این نشست مطبوعاتی، کاخ الیزه فرانسه نیز بدون اشاره به مشارکت‌کنندگان در این اجلاس، خبر داده بود که نشستی منطقه‌ای تا پیش از پایان سال جاری میلادی در اردن برگزار خواهد شد که عراق و کشورهای همسایه آن نیز در این اجلاس مشارکت خواهند داشت و فرانسه نیز در آن حضور پیدا خواهد کرد.

آماده‌باش ارتش اردن برای برگزاری اجلاس «بغداد» با حضور ایران

انتظار می‌رود «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز به‌زودی وارد پایتخت اردن شود. خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع خود در این باره گزارش داد که رئیس‌جمهور فرانسه در امان با مقامات اردنی در زمینه مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌و‌گو خواهد کدرد.

مرحله نخست نشست بغداد در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی در بغداد -پایتخت عراق- برگزار شده بود.