گاز پر مصرف ها باید قطع شود/ پیش بینی می شود که امسال کمبود گاز نداشته باشیم

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز به برنامه ریزی در حوزه مدیریت گاز برای فصل زمستان اشاره کرد و گفت: کمیسیون صنایع جلساتی را با وزیر نفت در هفته گذشته برگزار کرد و موضوع آن تامین سوخت واحدهای پتروشیمی ها و واحدهای صنعتی بزرگ بود که این ها در زمستان با کمبود مواجه نشوند که البته برای این بخش برنامه ریزی هایی صورت گرفته بوده و یک بخشی از آن در تابستان تامین شده و ذخیره سازی شده است.

وی افزود: یک بخش دیگر هم به دنبال آن هستند تا مدیریت کنند که در این طرح هم مردم از آن معافیت هایی که وجود دارد بهره مند شوند و از سوی دیگر با برخی شرکت های دانش بنیان جلساتی داشتند که در بحث ساخت ساختمان سازی یک اصلاحاتی صورت بگیرد و ان هدر رفتی که در انرژی وجود دارد را کاهش دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به نظر روند مثبت پیش میرود که البته یک نکته ای که در این وجود دارد این است که پر مصرف هایی که بیش از حد اتلاف انرژی دارند با پول محاسبه نشود و گاز آن ها قطع شود چرا که انرزی در این ارزان است و نباید با پول آن را معامله کنیم.

گاز پر مصرف ها باید قطع شود/ پیش بینی می شود که امسال کمبود گاز نداشته باشیم

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:یک بخشی هم تلاش شد برایس ذخیره سازی گاز سی ان جی را تبدیل به مایع کنیم که حدود 600 متر مکعب از آن تبدیل به یک متر مکعب می شود که البته یک تکنولوزی ویژه ای دارد که در حال تلاش برای رسیدن به آن و بومی سازی این تکنولوژی هستیم.

حسینی کیا در پایان گفت: در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که امیدواریم امسال را با کمترین آسیب از زمستان عبور کنیم و هم اکنون هیچ مشکلی در این حوزه نداریم و پیش بینی های ما این است که ان شاالله امسال با قطعی گاز مواجه نمی شویم.