تلاش دشمنان برای ایجاد ناآرامی و گرفتن امتیاز در مذاکرات

حسین حق وردی در گفتگو با افکارنیوز گفت: ما بعد از پیروزی انقلاب با نظام سلطه وارد جنگ شدیم و در طی این 40 و اندی سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد این جنگ ابعاد مختلفی نظیر بعد نظامی، امنیتی، اقتصادی و حتی فرهنگی داشته است.

 

وی افزود: اقدامات اخیری که در کشور صورت گرفته است تبدیل به یک جنگ ترکیبی شده است و این اقدامات ناشی از این نبود که دشمن از لحاظ افندی و تهاجمی این موضع را می گیرد چرا که تمام برنامه های قبلی شان از جمله فشارهای اقتصادی و تحریم های گسترده با شکست مواجه شد و عملا کارآیی خود را از دست دادند.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها راه باقی مانده به وجود آوردن این ناارامی ها بود که رئیس جمهور آمریکا هم به آن اشاره کردند و برخی کشورهای دیگر هم به طور هماهنگ با آن ها همکاری کردند و در این ناآرامی های اخیر از تمام ابزار خود از جمله ابزار سازمان های بین المللی که در اختیار داشتند استفاده کردند.

وی تصریح کرد: بحث هایی مربوط به حقوق بشر و مقام زن که هر روز یک قعطنامه علیه کشور ما صادر می کنند حتی در بحث انرژی اتمی که علیه ما بیانیه دادند استفاده از تمام ابزارها یعنی سازمان ملل، گروه های فشار، حقوق بشر وحتی سعی کرند پای ما را به جنگ با اوکراین باز کنند تا تحت فشار قرار دهند که در تمامی آن ها شکست خوردند.

تلاش دشمنان برای ایجاد ناآرامی و گرفتن امتیاز در مذاکرات

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم فکر می کنند باتوجه به نا آرامی ها و اغتشاشات صورت گرفته و همچنین گسترده کردن جبهه های فشار، می توانند از ایران در مذاکرات امتیاز بگیرند.آن ها متوجه شدند که از طریق تحریم ها دیگر از ایران نمی توان امتیازی گرفت برای همین به سمت موضوعاتی دیگر رفتند.

حق وردی در پایان گفت: چیزی که برای دشمنان ما و طرف های مذاکره کننده بایستی روشن شده باشد این است که فشار علیه ایران همیشه پاسخ معکوس دارد اما اگر در یک فضای برابر و فضای تعاملی مذاکره کنند طبعا می توانند یکسری امتیازاتی بدهند و یکسری امتیازاتی بگیرند اما اینکه بخواهند ما را مجبور کنند که امتیازی را بدهیم به هیچ وجه شدنی نیست.