احتمال ارائه برنامه هفتم توسعه به مجلس تا دو هفته آینده/ تمرکز برنامه هفتم بر تقویت بخش معدن

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار ،پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به تعیین تکلیف برنامه هفتم توسعه در مجلس بیان کرد: هنوز در زمینه ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه خبری جدی وجود ندارد.

وی تاکید کرد:برخی گفته ها حاکی از این است که تا یک الی دو هفته آینده برنامه پنجساله هفتم توسعه به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین اولویت های برنامه پنجساله هفتم توسعه بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر تقویت بخش معادن دارند و حتما معدن یکی از مسائل اصلی در کشور ما قلمداد می شود.

وی تصریح کرد: اکتشاف ، مالکیت ،حقوق دولتی، فرآوری و استفاده بهینه از معادن از جمله سوالات مهم اذهان عمومی است.

وی با بیان اینکه قطعا نیازمند یک مدیریت دقیق در حوزه معدن هستیم ،بیان کرد: قطعا ایران پتانسیل بسیاری عظیمی در حوزه معادن دارد البته باید مواظبت کنیم تا این بخش هم همانند بخش نفت دچار خام فروشی نشود و نگاه مبتنی بر فرآوری می تواند این بخش بکر و ثروت خدادادی را در مسیر خوبی قرار دهد تا کشور از آن به صورت بهینه استفاده کند.

بهروز محبی نجم آبادی

وی با بیان اینکه تمرکز بر بخش معدن قطعا در برنامه هفتم توسعه قید شده است،بیان کرد: موضوع معادن یکی از موضوعات بنیادین و اساسی برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

این نماینده مجلس بیان کرد: البته ما باید به بحران های آینده به ویژه ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، کنترل نرخ تورم،بحران آب، ناترازی انرژی، پیری جمعیت فکری اساسی کنیم.

گفت و گو از : میلاد پرتو اعلم