خوشامدگویی به شیوه حزب‌الله!

سال‌ها قبل در آخرین روزهای 1968 میلادی، یک هلی‌کوپتر ناشناس در فرودگاه بیروت به زمین نشست.

این هلی‌کوپتر شامل نیروهای «سایرت متکال» بود که آمده بودند انتقام حمله 2 روز قبل فلسطینی‌ها به هواپیمای «ال عال» در یونان را در پایتخت لبنان بگیرند.

در جریان این عملیات، نیروهای اسرائیلی 13 فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های عربی را منفجر کردند و با این کار سر و صدای زیادی در دنیا به راه انداختند.

این عملیات یکی از مهم‌ترین اقدامات در تاریخ نامشروع رژیم موقت صهیونیستی بود؛ چراکه نیروهای نظامی این رژیم توانسته بودند با کمترین مانع دست به عملیات بزرگی در خاک یکی از دشمنان خود یعنی لبنان بزنند.

عملیات‌های پیش‌دستانه و ضربتی اسرائیل تنها به این عملیات و تنها به لبنان محدود نمی‌شود. آنها چند ماه قبل‌تر - ژوئن 1967 - با یک حمله برق‌آسا توانستند ارتش‌های ۳ کشور قدرتمند عربی( مصر، اردن و سوریه) را در هم بکوبند و جنگ را ظرف 6‌روز یکسره کنند.

این شکل عملیات‌های بزرگ و کوچک رژیم صهیونیستی ادامه داشت و آنچه به نظر می‌رسید این بود که هیچ قدرتی در دنیای عرب، یارای مقاومت و ایستادگی در برابر ماشین جنگی صهیونیست‌ها را ندارد تا اینکه ماه مه ‌سال 2000 از راه رسید.

در آن سال، برای نخستین بار، ارتش مدعی شکست‌ناپذیری مجبور شد جنوب لبنان را ترک کند و این آغاز دومینوی شکست‌های آن رژیم مفلوک از یک قدرت نوظهور در امت اسلامی بود.

مقاومت اسلامی لبنان با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران، هسته تشکیل این قدرت را پایه‌گذاری کرد.

حزب‌الله لبنان 6 سال بعد هم در جنگ 33 روزه، شکست دیگری را بر ارتش رژیم اشغالگر تحمیل کرد و به دنبال آن، مقاومت اسلامی در فلسطین(غزه) نیز در چند جنگ، چنان فشاری به رژیم تروریست صهیونیستی آورد که سران آن مجبور به پذیرش آتش‌بس پس از تنها 2 روز شدند.

خوشامدگویی به شیوه حزب‌الله!

نیم ‌قرن پس از اجرای عملیات «هدیه» در فرودگاه بیروت، حالا همزمان با روی کار آمدن کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی، این حزب‌الله لبنان است که به بنیامین نتانیاهو هشدار می‌دهد.

روز دوشنبه گذشته کلیپی از یگان ویژه حزب‌الله (رضوان) منتشر شد که در آن، نیروهای مقاومت اسلامی، با عبور از دیوار حائل، به یکی از شهرک‌های صهیونیستی حمله می‌کنند.

این کلیپ اگرچه یک فیلم تبلیغاتی بود اما به‌سرعت مورد توجه افکار عمومی بویژه در سرزمین‌های اشغالی قرار گرفت و بسیاری آن را هشدار به دولت جدید این رژیم تعبیر کردند؛ یک خوشامدگویی با طعنه به «بی‌بی»!

حزب‌الله لبنان در سال‌های اخیر به عنوان قدرتمندترین متحد جمهوری اسلامی ایران، در جبهه مقابله با اشغالگران قدس، به جدیدترین تجهیزات روز نظامی مجهز شده و اگر در خلال جنگ 33 روزه با شلیک یک موشک کروز به ناوچه «ساعر» اسرائیلی در مدیترانه، دولت عبری را غافلگیر کرد، امروز با تجهیزات گسترده‌تر، مدرن‌تر و مرگ‌بارتر برای هرگونه جنگ احتمالی با صهیونیست‌ها آماده است.

همین چند روز قبل در آخرین ماه‌های دولت سابق صهیونیستی بود که تنها پرواز ۳ پهپاد حزب‌الله بر فراز منطقه گازی «کاریش»، سران رژیم را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود کرد.

صهیونیست‌ها می‌دانند حزب‌الله لبنان امروز در چه سطحی از آمادگی قرار دارد و اگر آنها در جنگ‌ها نتوانستند از پس «حماس» و «جهاد اسلامی» فلسطین برآیند، به طریق اولی دست‌شان در برابر حریف بسیار قدرتمندتری مثل حزب‌الله بسیار بسته‌تر است.

اگر ۵۵ سال پیش یگان ویژه ارتش اسرائیل به راحتی وارد بیروت می‌شد، عملیات خود را اجرا می‌کرد و بدون آنکه مقاومتی هم در برابر خود ببیند به اراضی اشغالی بازمی‌گشت، امروز «حزب‌الله» به سد محکمی برای حراست از لبنان تبدیل شده که صهیونیست‌ها ضرب شست آن را در سال‌های گذشته بخوبی چشیده‌اند؛ هرچند همان یگان «سایرت متکال» که آن عملیات را در لبنان به انجام رسانید، امروز برای پیدا کردن یک مجری نوجوان عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی، باید چندین ساعت در خیابان مانور بدهد و مضحکه شود.

اسرائیل باید منتظر روزهای سخت‌تری باشد...

مهدی بختیاری