امیرعبداللهیان به الجزیره دعوت شد

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه ۱۷ آبان ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «رمطان لعامره» وزیر امور خارجه الجزایر در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله هتک حرمت اخیر به مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی و اقدام موهن نشریه فرانسوی علیه ارزش‌های اسلامی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دو کشور را خوب و رو به گسترش ارزیابی کرد و از آمادگی کشورمان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی علیه ارزش‌های اسلامی و مرجعیت دینی، خواستار ایجاد یک سازوکار قانونی و بین‌المللی موثر برای توقف اقدامات توهین آمیز علیه ارزش‌های دینی و اماکن مقدس شد.

وزیر خارجه همچنین ضمن انتقال سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور الجزایر، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان به الجزیره دعوت شد

رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجد الاقصی و همچنین اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی، بر ضرورت تقویت همکاری بین کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی برای مقابله با این اقدامات تأکید کرد.

رمطان لعمامره همچنین برای برگزاری رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور در آینده نزدیک اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه الجزایر متقابلا سلام رئیس جمهور کشورش را به مقامات عالی کشورمان ابلاغ و از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به الجزایر دعوت کرد.