دولت و مجلس در بودجه ۱۴۰۲ هوای مردم را بیشتر خواهند داشت

  قاسم ساعدی درباره پیش بینی‌ها از میزان فروش نفت و قیمت حامل های انرژی در بودجه سال آینده بیان کرد: از آنجا که لایحه بودجه ۱۴۰۲ هنوز به صورت رسمی به مجلس ارائه نشده است، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز تاکنون به بررسی آن ورود نکرده و از کم و کیف بخش‌های مختلف بودجه اطلاعات دقیقی ندارند. با توجه به وضعیت معیشت و بازار حاکم بر کشور پیش بینی مجلس این است که دولت هوای مردم را بیشتر خواهد داشت.

بازار به طور مستقیم با قیمت سوخت در ارتباط است

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: بازار به طور مستقیم با قیمت سوخت در ارتباط است و با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی درد امروز مردم است و دولت برای حل این معضل در حال دوندگی است، بعید می‌دانم که دولت قیمت حامل های انرژی و سوخت را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش دهد و مشکل بازار را دو چندان کند. کمیسیون انرژی نیز به عنوان نمایندگان مردم در کنار مردم است و در سیاست گذاری ها نگاه آنان به مردم است.

دولت و مجلس در بودجه ۱۴۰۲ هوای مردم را بیشتر خواهند داشت

در خصوص فروش نفت محدودیت خاصی نداریم

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای فروش نفت محدودیت خاصی نداریم و در خصوص میزان فروش نفت در سال آینده نیز تابع سیاست های منطقه ای و بین المللی خواهیم بود. اکنون پیش‌بینی میزان فروش نفت در سال آینده زود است چراکه معادلات سیاسی و بین المللی بنا به شرایط زمان دچار تغییراتی می‌شوند و سیاست های فروش و قیمت ها متناسب با شرایط زمان خواهد بود.

ساعدی در پایان تاکید کرد: سیاست گذاری‌های فروش نفت در اوپک نیز تابع یکسری چهارچوب است که آن چهارچوب ها نیز متاثر از وضعیت روز جهان خواهد بود و نمی توان از الان پیش بینی کرد که مقدار فروش و قیمت ها چه خواهد بود.