انگلیس دادستان کل کشور را تحریم کرد

 «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه علیه ایران در توییتی اعلام کرد این کشور حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل ایران را تحریم کرده است. 

وی ادعا کرد: تحریم جدید انگلیس ، «نشان دهنده انزجار ما از اعدام علیرضا اکبری است.» دادستان کل، هسته اصلی استفاده ایران از مجازات اعدام است و ما رژیم را مسئول نقض وحشتناک حقوق بشر می‌دانیم. کلورلی پیش در توئیتی مدعی شده بود که اعدام اکبری به عنوان تبعه انگلیسی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه اعلام کرد: علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس به دار مجازات آویخته شد.

حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ یک میلیون و ۸۰۵‌هزار یورو، ۲۶۵ هزار پوند انگلیس و ۵۰ هزار دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI ۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.